• Anonym (gg)

Kan de kräva pengar?

Om det är en dement eller virrig släkting som gett bort halva förmögenheten precis innan hen dog så... då tror jag nog att man kan få betala "tillbaka"

• Anonym (gg)

Då tycker jag att du tar kontakt med en advokat och får lite experthjälp. För när det kommer till pengar och arv så blir folk väldigt giriga och visar gärna sina dåliga sidor.

• Anonym (gg)

Görs en polisanmälan om att pengarna är borta och du misstänks fått dessa så kommer ju polisen begära ett urdrag från din bank.

Sedan kan det faktiskt vara så att äldre vill ge bort en massa (erfarenhet i vården) pengar/smycken osv i ren tacksamhet för hjälp. Så du ska nog se upp, för tyvärr låter det inte så bra att du säger att du är den enda som brytt dig.

Om du förstår vad jag försöker få fram?

• Anonym (gg)
    Anonym (Olivia) skrev 2018-09-06 20:50:36 följande:

Pengarna har jag fått då och då under ca två års tid och det är mycket pengar det rör sig om totalt. Enda gången jag blivit tillfrågad vid insättningen så svarade jag att det var en bröllopsgåva och så var det inget mer med det. Fick en hel del pengar när jag gifte mig, så var ju delvis sant.

Hon sa att det inte fanns noterat nånstans, men nu blir jag ändå rädd. Kan jag straffas på nåt sätt om det kommer fram?

Det blir kanske skillnad om det är under längre period. Trodde du menade en stor summa som du fick vid ett tillfälle och då kort tid innan damen gick bort.
Svar på tråden Kan de kräva pengar?