Inlägg från: Obelisken |Visa alla inlägg
  • Obelisken

Lever ni drömmen? Om inte vad saknar ni?

Bortsett från 0,3:e delen av det yngsta barnet så skulle jag skriva på samma tema som det lite sliskiga oljefiltret:

nätter som aldrig tar slut, att höja sin bägare där när dagen blir natt, nya dofter, nya färger, nya känslor. Omedelbar bekräftelse och betydelselöst avsked. Stormar av känslor, hopp och förtvivlan. Dansa och dricka till dagen randas. Nyförälskelsen och dopaminpåslaget. Det vilda vackra oförutsägbara. Din hud mot min som första gången jag slog upp mina ögon, pånyttfödelse

Men fan vet, att somna och vakna vid sin älskade. Att känna trygghet och bekräftelse. Få saker slår tvåsamhet så länge den inte är tudelad. Saknad är bara en orosmoln borta vid horisonten. Om man bortser från sömnen som lyser med sin frånvaro

• Obelisken
    qfnafnjf skrev 2018-09-07 02:27:32 följande:

Det underliga är att jag känner allt det där ändå. Men något annat saknas. Men då är jag iofs singel och väntar på något. Oklart vad.

Bedömt så kanske det vore bättre att sluta drömma och leva i verkligheten. Frågan är vad verkligheten har att erbjuda. Att den manifesterar sig som Valhall är synnerligen osannolikt det låter snarare som en dröm.

Varför leva ett liv när man kan leva en fantasi!? (Och det är en lite patetiskt variant av Valhall kanske efter valet på söndag)
  • Obelisken
    qfnafnjf skrev 2018-09-07 02:43:38 följande:

För ett liv tar slut.

Klurar på att bygga mig en funktionell giljotin som ett fritidsprojekt. Fick en tanke utifrån en post på min version av Flashback för att utvärdera om kroppen bara är en illusion det med.

50 procents chans bara att du verkligen får reda på resultatet efter att du genomfört ditt projekt. Mitt råd, skit i istället, häng inte på forum på nätet, det är talanglöst för humöret och gå ut i verkligheten. Sov gott
  • Obelisken
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-09-07 15:31:39 följande:

Drömmarna ändras väl med tiden, men utåt sett lever jag nog drömmen med villa, roligt jobb och ansvarstagande man. Det som inte syns är det kassa sexlivet, kalla mig egoistisk men jag behöver hyfsat bra och regelbundet sex för att må bra.

Nå! Det finns trådar för det med, kanske inte med någon imponerande moral eller karaktär, men ett veritabelt smörgåsbord för dem med som drömmer lite oroligt
Svar på tråden Lever ni drömmen? Om inte vad saknar ni?