• Frigg

Önskar barn nr 2

Hej!

Hur lång tid tog det för er att få barn nr 2? Har nyligen fyllt 31 år.

Sonen är snart 1,5 år och jag vill så gärna ha ett syskon snart. Tog ut kopparspiralen i maj.

Eftersom jag jobbar en del nätter och ibland dygn har vi inte haft optimala chanser för att bli gravida.

Nån annan som jobbar inom blåljusbranschen och kan berätta hur det gått för er?

• Svar på tråden Önskar barn nr 2
  • Anotherone

Jobbar inte inom blåljus (men min man gör) och vi fick barn nr 2 när jag var 36 år. Vi hade inga problem alls med att bli gravida så det hänger nog inte ihop.

Gick det fort för er förra gången? I så fall ska det säkert gå bra nu med, ni får vara lite kreativa och hitta små stunder för er själva helt enkelt.

• Kellie13
    Frigg skrev 2018-09-07 20:46:04 följande:

Hej!

Hur lång tid tog det för er att få barn nr 2? Har nyligen fyllt 31 år.

Sonen är snart 1,5 år och jag vill så gärna ha ett syskon snart. Tog ut kopparspiralen i maj.

Eftersom jag jobbar en del nätter och ibland dygn har vi inte haft optimala chanser för att bli gravida.

Nån annan som jobbar inom blåljusbranschen och kan berätta hur det gått för er?

för oss tog det ca 1,5 år men då "försökte" vi inte utan körde bara oskyddat o hade den tanken att: händer det så händer det
  • Frigg

Blev gravid efter två månader med första. Tror vi var på en festival då, så hela den veckan tänkte jag på allt annat än just bebisar. Måste kanske tänka mindre. Men det är svårt när så många i ens närhet nyss fått bebisar eller är gravida. Då blir man sugen på en till. ?

Svar på tråden Önskar barn nr 2