• majavalwn

    Gravid som ung

    Hallå där alla, ja,, vart ska jag börja, jag har en kille, som jag nu blivit gravid med, han han vet inget ännu, mamma vet inte, ingen vet, jag funderar på att rymma och vara borta tills barnet föds,,vad ska jag annars göra liksom? Låtsas att jag bara är lite rund? Mår verkligen så dåligt och har ingen som förstår...

    Borde jag rymma?...några ider?

  • Svar på tråden Gravid som ung
  • apan123

    Gå till ungdomsmottagningen. Boka tid för abort.

    Rymma?? Är du knäpp? Du verkar inte mogen  nog att bli förälder

  • majavalwn
    apan123 skrev 2018-09-08 22:40:08 följande:

    Gå till ungdomsmottagningen. Boka tid för abort.

    Rymma?? Är du knäpp? Du verkar inte mogen  nog att bli förälder


    Ja jag är knäpp, skulle du själv vilja stanna hemma och föda ett barn du säkert vet att ingen kommer bry sig om?
  • majavalwn
    JLES skrev 2018-09-08 20:47:28 följande:

    Hur gammal är du? Finns det någon du kan prata med?


    Är 17, och nej det finns ingen...
  • Bibbidi
    majavalwn skrev 2018-09-09 13:03:55 följande:

    Ja jag är knäpp, skulle du själv vilja stanna hemma och föda ett barn du säkert vet att ingen kommer bry sig om?


    Inte ens du? Nej då bör du göra abort.

    Rymma är idiotiskt. Var ska du bo? Hur planerar du att försörja barnet? Kläder, mat, tak över huvudet? Har DU någon inkomst? Tryggt socialt nätverk?
  • MammaPolly

    Jag ajälv var 16år när jag blev gravid första gången. Jag pratade med min fantastiska kille som då bodde med mig hos mina föräldrar. Vi pratase med min mamma (som själv var 16 när hon fick min bror)

    För mig/oss fanns ingen abort i tanken, jag ville ha mitt barn och jag skulle få stöd.

    Hon är idag 10 år gammal och och har en syster. Jag och killen är gifta och lika förälskade som då.

    MEN jag skulle aldrig rekommendera någon att behålla ett barn så tidigt! Jag har gått igenom alla fantastiska stunder men också de rent ut sagt hemska stunderna. Som då när vi fick vända och vrida på varendaste krona för att kunna köpa mat....

    Jag själv skulle råda mig för 10år sen till en abort men ingen anna kan bestämma vad du ska göra, men innan du bestämmer dig för att föda detta barn så bör du fundera på hur du vill att ditt barn ska växa upp...

    Vill du behöva rymma och föda i hemlighet och med stor sannolikhet fastna i en spiral med t.ex. soc?

    Ta det inte för hårt, det jag skriver... Det är mef kärlek ????

Svar på tråden Gravid som ung