Inlägg från: Anonym (vetat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vetat)

Saker ni önskar att ni visste?

humlan00 skrev 2018-09-09 00:16:27 följande:

Vad önskar ni att ni hade vetat angående förlossning?

Och första tiden med bebis??

Förlossningen/tiden efter:
    - att man kan blöda väldigt mycket och länge under avslaget.
    - att magmusklerna kan vara så uttänjda att de är försvagade och man kan få rejält ont i ryggen och känna sig lealös i kroppen.
    - att amning kan göra jätteont ffa i början innan mjölken rinner till.
    - att man kan vara både vansinnigt lycklig och helt förtvivlad samtidigt och att det tar ett tag att få lite ordning i virrvarret av känslor.
    - att håret och huden såg ut som skabb ett bra tag efteråt.

Första tiden med bebis:
    - att somliga bebisar inte alls sover det där första dygnet som de i princip lovade...
    - att somliga bebisar knappt sover alls.
    - att somliga bebisar vägrar att sova själva och att det finns många sätt att sova på som är rätt och fungerar.
    - att mjölken läcker hit och dit, att bebisen kräks hit och dit, att bebisar kan bajsa så att hela kroppen blir nedbajsad = mycket tvätt!!
    - att man ammade så himla ofta och/eller länge i början, kunde gå 20 min mellan gångerna eller sitta och amma oavbrutet i tre timmar. 
    - att man ibland verkligen inte hann äta eller duscha eller gå på toa för bebisen skulle bara amma och amma eller bajsa och bajsa och så hade hela dagen gått.
    - att det mesta som var jobbigt i början snabbt blev annorlunda, kanske fortfarande jobbigt, men annorlunda. 
  • Anonym (vetat)
    Anonym (Exakt) skrev 2018-09-10 20:22:03 följande:
    Ja, men mina förlorade sitt "fett".... tyvärr. Blev liksom mer fladdriga.
    Kroniskt ....
    Så blev mina också, som tomma tubsockor. Men det hade jag faktiskt förväntat mig. Alla kvinnor i min släkt som ammat har såna här tomma tubsockor till bröst så jag hade blivit mer förvånad om de fortsatt vara fylliga och stora.
Svar på tråden Saker ni önskar att ni visste?