Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

SD gjorde bort sig totalt

Väljaren skrev 2018-09-11 22:12:53 följande:

SD börjar bli stora på riktigt. Det duger inte att bara leva på missnöje längre.

SD's stora misstag tror jag var att man gick för hårt fram i kontroversiella frågor. Sansade väljare förstod vilka tomtar de är. Det kan vara svårt att hitta väljare som både vill begränsa aborter och gå ur EU, samtidigt kan dessa frågor var för sig vara en deal-breaker. Korkat av SD. Förmodligen lär de sig en del av detta i sin eftervalsanalys.

Samtidigt ska man inte glömma att SDgick kraftigt framåt trots sina misstag. Det säger en hel del om potetialen.

Dock tror jag att invandrarfrågan har haft sin peak för den här gången. S och M, ja alla partier har sansat sin invandringspolitik. Om man lyckas agera ansvarsfullt kommer andra frågor att landa högre upp på dagordningen och vi slipper denna pajasnivå.

Ja, SD glömde bort att de är ett rasistiskt enfrågeparti. Åkesson framstår som mindre tillräknelig när han kör sitt Ole, dole doff i andra frågar såsom miljöpolitik. Är det ens någon som vet vad partiets senaste hållning är?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Röstade på SD) skrev 2018-09-12 13:00:48 följande:

Interpol har beslagtagit en dator uppe hos valmyndigheten. Någon som vet varför. OSSE har gjort en anmälan MIT svenska valmyndigheten.

Jag tror det kan hänga ihop med de personer som hittades med ficklampor inuti de plomberade valurnorna.
  • nihka
    Anonym (mor) skrev 2018-09-12 14:07:24 följande:

Jag blir rädd att det kommer bli inbördeskrig i vårt land kring detta med invandrarna!. SÅ MYCKET HAT! Blodiga drabbningar svensk mot svensk medan de som vi slåss om sitter trygga i de förorter de gjort till sina? De kan ju inte svenska och fattar inte debatten och de har fullt upp att hitta en fungerande vardag i ett land de är fullständigt främmande i. Här i stan har vi inga no go-zoner men en del områden där man underförstått vetat att där bor bara "socialfall". Där bor invandrarna nu och jag (som ändå röstar SD och är snudd på nazist i vissas ögon!) kan känna medlidande.......liksom de där grå tunga dagarna i november när man knappt som infödd står ut här i norrland så sitter de där från Somalia (t ex) och glor ut genom ett hyres-fönster i en sliten lägenhet...........................

Anonym (mor) skrev 2018-09-12 14:17:56 följande:
    PS: jag röstar SD för jag hatar ISLAM! Det stör inte mig om man i våra ghetton fyller upp med somalier till taknocken om det inte är ngt muslimskt som får fäste.
    Ja, du levererar HAT! så det räcker och du är alltså rädd för dig själv och ditt hat. Intressant.

• nihka
    Anonym (mor) skrev 2018-09-12 14:30:55 följande:
    Jag hatar inte svenskar. Jag kallar inte sossar för ngt som för tankarna till dåtidens lobotomering och rasbiologiska institut. Jag är större än så. Jag HATAR ISLAM. Jag har två döttrar och jag hatar att vi i vårt land idag måste hantera ord som könsstympning, hedersmord, balkongflickor, barnäktenskap, tvångsgifte, månggifte! Ursäkta mig men jag avskyr det. Du känner annat? Redan när mina idag vuxna döttrar var i tidig tonår (15+ år sedan) så varnade jag dem för muslimska killars kvinnosyn. (ja de unga kan vara moderna men det finns ju en släkt). Men jag kallar inte de svenskar som gillar Islam för en massa skit som jag som SD:are får ta del av dagligen.
    Ja, du hatar. Vad är det för skillnad på ditt hat och andras hat? Du tycker att ditt hat är mer befogat än andras hat? Det är fortfarande hat.
  • nihka
    Anonym (mor) skrev 2018-09-12 15:15:11 följande:
    Du får ursäkta men jag tycker det är värre när svensk hatar svensk än när jag hatar en fullständigt främmande religion som dyker upp i vårt land. Jag skulle inte blivit glad om ngn av mina döttrar kommit hem med en pingstvän eller ett Jehovas vittne heller. Jag skulle blivit FÖRTVIVLAD. Jag var själv ett "frikyrkooffer" i min ungdom och jag vet vad religion gör med människor.
    Nej, jag ursäktar inte ditt hat. Jag ser det som...hat.

Och tycker det är konstigt att du reagerar så mycket på andras hat när ditt eget är så stort.
  • nihka
    Anonym (mor) skrev 2018-09-12 15:30:37 följande:
    Kram på dig "nihka".
    Vilket meningslöst svar och dysfunktionellt med tanke på att du inte vet om jag är muslim eller inte.
  • nihka

Hahahaha! Missnöjespartiet SD håller linjen. Allt är dåligt och det är alltid någon annans fel - även så SDs valresultat. Att inte fler röstade på SD beror inte på att de föredrog andra partier utan på att folket röstade FEL. Blev lurade eller så orkade man inte tänka alls. Det är helt enkelt FEL på det folket som SD anser sig representera.

SD-vurmaren Jan Tullberg "förklarar":

"Det sovande folket vill gärna vända på sig i sängen och somna om (---) så vi kan fokusera på ombyggnaden av köket och nästa charterresa. Ett apolitiskt och fogligt folk sätter tillit till sina förmyndare."

Valet 2018 var de "okunniga och oengagerade människornas valseger"

S och M är "bluffpartier"

*manfårintelänkatillrasistiskasajter*

• nihka

Gick inte så bra för SD-avhoppade AFS heller. Partiets YouGov-mätningar på 3% troddes "sända chockvågor" jadajadajada. Det "enorma" stödet ser ut att stanna på 0.28% = 20 000 röster för Kesselstrands arga sammanslutning:

https://nyheter24.se/maktkamp24/914374-alternativ-for-sverige-totalfloppade-i-valet

Självrekryterande paneler är sååååå tillförlitliga

">

• nihka
    Anonym (--..--) skrev 2018-09-13 18:58:39 följande:

Kan någon förklara hur det kan komma sig att i våra grannländer så finns inte problemet med att man inte kan prata över partigränserna med alla partier (ex. i Norge)

Vad är den stora skillnaden mellan Norge och Sverige som gör att det absolut inte ens går att tänka tanken att prata med ex. SD för många av de etablerade politikerna och deras följeslagare i Sverige.

Och försök att svara seriöst, det är nog med pajkastning 

I våra grannländer finns det inga riksdagspartier med rötter i nazism.
  • nihka
    Anonym (Manic Monday) skrev 2018-09-13 19:30:39 följande:

För de vill att SD ska växa ännu mer till nästa val? 

Det är den enda konsekvens jag kan tänka mig, för det är det enda resultat deras taktik har lett till.

Galenskap är att göra samma sak om och om igen, och vänta sig olika resultat.

Trötta gamla slitna klyschor. Man kan inte tjata sig till regeringsinflytande. Så länge majoriteten inte vill att SD inte ska ha något inflytande så blir det också så oavsett vad SD vill.
Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt