Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

SD gjorde bort sig totalt

Anonym (GAGGA) skrev 2018-09-15 00:07:02 följande:
    Det hela är ganska enkelt. Ju fler mandat ett parti samlar, desto större påverkan har de.
    Nej. Så länge de andra har fler mandat än dig är dina mandat värda NOLL.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (GAGGA) skrev 2018-09-15 00:07:02 följande:
    Det hela är ganska enkelt. Ju fler mandat ett parti samlar, desto större påverkan har de.
    Nej. Så länge de andra har fler mandat än dig är dina mandat värda NOLL.
  • nihka
    Anonym (GAGGA) skrev 2018-09-15 00:33:07 följande:
    Men så ser inte verkligheten ut. Den rödgröna röran blev de facto nedröstad vid mängder av tillfällen. Nu kommer den bli misstroendebortröstad. Den förlorade t.o.m en budgetomröstning, vilket förmodligen är unikt.

Ju fler mandat man har destofler omröstningar kan man avgöra.
    Verkligheten ser ut som så att när blocken är överens är den bajsbruna sörjans mandat värda NOLL. Deras inflytande är mycklet begränsat. De kan inte styra något själva men de kan avgöra när andra inte är överens och dessutom rösta emot sin egen övertygelse bara för att sätta dit/öva utpressning mot andra partikonstellationer, vilket de gjort och det är de tämliga unika om.
  • nihka
    Anonym (tant nilsson) skrev 2018-09-15 10:04:35 följande:
    Då har jag en nyhet till dig. Inget parti kan bestämma något själv.
    Och i vilken världsfrånvänd verklighet inbillar du dig att det är en nyhet?
  • nihka
    Padirac skrev 2018-09-15 10:11:07 följande:
    Samarbetade via media?

Den där "kulturmarxistiska Vänsterliberala smörjan-median" var alltså den väg SD och S använde för att samarbeta om skattehöjningar?

Tant måste ha en nöjd man
  • nihka
    Padirac skrev 2018-09-15 10:11:07 följande:
    Samarbetade via media?
    The mind boggles över hur man tänkt, eller inte tänkt här
  • nihka
    Anonym (--..--) skrev 2018-09-15 12:49:15 följande:

Man kan tycka vad man vill om olika partier och vad de står för, det är kärnan i att leva i en demokrati. Det kan även uttryckas "Jag tycker inte om din åsikt, men jag kommer att försvara din rätt att uttrycka den".

När det nu gäller SD och alla förnedrande saker som går att läsa här, får mig att tro att man glömt bort att det faktiskt var mer än "En Miljon Människor" som av någon anledning ansåg att det var det bästa valet för dessa personer.

Så när man spyr galla, så spyr man inte bara den på 60+ Riksdagsmän eller ett antal medlemmar i detta parti utan man spyr det på grannen, hon som sitter i kassan på Coop, Han som lägger asfalt på vägen, hon som delar ut posten, sjuksköterskan som lägger om ett sår etc.

Jag manar till eftertanke, låt inte missnöje med någons politik bli missnöje till medmänniskorna.

Solig 

Ingen har förvägrat någon att rösta på SD. Det är deras demokratiska rätt. Själv tycker jag att det är utmärkt att SD finns så kan alla som delar deras ideologi och politik samlas där. På så vis slipper man dem till största del i de andra partierna.

Hur många som röstar på SD är irrelevant. Jag har samma åsikter om deras ideologi och politik oavsett om de har i miljon röster eller en röst. Och om inte "hon som sitter i kassan på Coop" och "han som lägger asfalt på vägen" gillar mina åsikter om det parti de har röstat på är det deras problem. Inte mitt.

Vi lever nämligen i en demokrati där det råder åsiktsfrihet. Jag får tycka precis vad jag vill om SD utan att behöva ta hänsyn till hur personer som röstar på SD känner sig när någon som ogillar SD uttrycker det.
  • nihka
    Anonym (--..--) skrev 2018-09-15 13:24:42 följande:
    Jag har inte koll på det du skriver, men min poäng är att bakom dessa procentsiffror hit och dit finns vanliga människor och dessa förtjänar att behandlas med respekt oavsett om de tycker vänster, höger eller något annat.

Ge varandra en kram istället för en snyting så blir världen lite bättre steg för steg Solig
    Du har inte koll på politiken men du vill att det ska delas ut kramar.

Krama på du. Börja med alla SDare och fortsätt sedan med alla AFSare och sedan alla som stödjer NMR. Du kanske hittar någon nazistisk asfaltsläggare som behöver lite medmänskliga kramar.

Jag visar min respekt för dessa människor genom att tillåta att de får uttrycka sina åsikter och inom ramen för svensk lagstiftning agera på dem.
  • nihka
    Anonym (--..--) skrev 2018-09-15 14:03:27 följande:
    Jag tror att du delvis missat min poäng att det är vanliga människor som du och vi andra säkert träffar i vår vardag, att bemöta politiken med riktiga argument är helt rätt och riktigt då det som du skriver råder åsiktsfrihet men det är inte det jag vänder mig emot utan allt nedsättande som skrivits.

Jag har inte tagit ställning vare sig för eller emot SD's eller något annat partis politik utan jag ha bara påtalat det olämpliga i att ha så låg nivå på debatten som stundtals ses här.

Angrip politiken inte människorna, det är bara kontraproduktivt
    "allt nedsättande som skrivs". Ge exempel. Själv ser jag hela SDs politik som nedsättande.

Naturligtvis får människorna som för fram politiken ta ansvar för vad den innehåller. Man kan ju inte bara låta det passera exempelvis för att personen sitter i kassan på Coop.

Så. Du har inte tagit ställning, men synpunkter på andra som har bemödat sig med att sätta sig in i politiken har du.

Lägg hellre din tid på att ta reda på hur det ser ut inom politiken så du har något konkret och matnyttigt att komma med.
  • nihka
    Anonym (SD) skrev 2018-09-15 18:22:40 följande:
    SD har fått väldigt mkt kritik just i frågan om EU, men de föreslog en folkomröstning, inte ett utträde.

Sen att man sitter och lusläser principprogram blir på många sätt en meta debatt för mig då jag generellt fokuserar på politiska frågor och hårda förslag.

Ni som är så anti SD då vad tycker ni om V?

Förbjuda privat ägande, planekonomi, skickar pengar till väpnad kamp för kommunisterna i Fillipinerna, svårt att ta avstånd från palestinsk terrorism, sjösted kan inte välja mellan castro el trump etc.
    Du borde lusläsa principprogrammet eftersom det anger den allmäna riktningen och kontexten som sakfrågorna ska tolkas utifrån. Ibland är inte frågan VAD man vill lika intressant som frågan VARFÖR man vill det, alltså ideologin och det är där skillnaden mellan SD och övriga partier blir mest tydlig.

Har varit samma skit, men V har börjat städa upp på ett sätt som SD inte ens börjat med. För att ta avstånd från tidigare politik får man ju börja med att erkänna att man haft den och SD har ju inte ens klarat det:

Vi? Nazistiska rötter? No, no, no!

Det är ju inte seriöst på något sätt.
Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt