• Mezzy

För oss som tempar för att bli gravid

oshark skrev 2018-12-22 19:16:33 följande:

De där temperaturerna torsdag-söndag förra veckan, hur mycket skiljer de sig i tid från när du brukar tempa?

För mig går tempen upp till ca 36,40 (från någonstans mellan 36,00 och 36,20) första dagen efter ÄL och sen upp till mellan 36,50 och 36,75 och ligger kvar där tills mens.

Den ska gå upp ca 0,3 grader. Men ibland kan den vara lite trögstartad. För mig är 36,40 min baslinje i Natural Cycles (använder både dem och Fertility Friend) så NC sätter ut ÄL samma dag som första höjningen (dvs 36,40-nåt-tempen) medan FF sätter ut den dagen innan.

Har su ÄL-testat? Har du lagt in det i appen isf? (Tänker eftersom du säger att du är helt säker på att ÄL varit igår.)

De temperaturerna skilljer ca 1h från de andra.

Jag har tagit tester och hade blinkande gubbe i torsdag och fast gubbe igår. Hade riktig ägglossningssmärta igår som är borta idag och förra månaden så hade jag ägglossning på kvällen samma dag som jag fick fast gubbe (hade gyn undersökning dagen efter). Jag har lagt in det i appen också.

Får se vad tempen säger imorgon! :)
  • Mezzy

Skulle ni kunna hjälp mig och förklara varför äl linjen och coverline har blivit streckade? Tidigare var de hela.

• Mezzy
    WanderChild skrev 2018-12-29 22:15:06 följande:

Har du lagt in någon medicin eller andra symtom i appen som inte syns på bilden? Om du tex lagt in äggviteflytningar på en dag som inte stämmer med tempökning så kan det göra att det avviker. Annars kan det bero på att du har väldigt få temperaturer innan äl som räknas med (många borträknade, överhoppad dag samt tom ring) och därför anser appen att underlaget för att sätta coverline och genomsnittlig temp innan äl är för tunt.

Tack för hjälpen! :) kollade nu och det var för att jag hade lagt in vattniga flytningar! :)
  • Mezzy
    WanderChild skrev 2018-12-30 12:04:30 följande:

Då har vi det där :). När la du in det? Vattniga flytningar efter äl kan ju va ett gott tecken ;) (kan dock även va tecken på mens på g...)

Jag la in det i förrgår och igår. :)

Ja det blir att vänta och se om mensen dyker upp nästa vecka eller inte! :)
  • Mezzy

Tänkte kolla med er när ni lägger in mensen om den kommer väldigt sent. Jag fick min mens lördag runt kl 23.30. Ska jag lägga in att den kom på lördag då eller söndag? Jag tänker att om jag skulle gått och lagt mig när jag brukar så hade jag nog inte märkt att den hade kommit förrän på söndag morgon. Och i FF appen så står det (iaf om man haft sex) att om det händer efter man har gått och lagt sig så ska man helst lägga in det dagen efter.

Hur gör ni? 

• Mezzy

Fick inte något svar när jag fråga sist så provar igen.

Om ni får er mens väldigt sent på kvällen, typ 23-00. Vilken dag lägger ni då in att ni fick den?

När det gäller tex sex så skriver FF att det man gör efter man gått och lagt sig helst ska läggas in för dagen efter.

Jag fick min mens en lördag vid kl 23.30 då jag fortfarande va vaken. Men tänkte att om jag skulle lagt mig sol vanligt så skulle jag nog inte märkt att den kommit förrän dagen efter när jag vakna. Ska jag dä lägga in de på söndagen?

• Mezzy
    FruW85 skrev 2019-01-22 21:10:36 följande:

Vid den tiden har jag normalt gått och lagt mig, vilket betyder att jag inte skulle märka det förrän dagen efter (och alltså inte veta under natten jag fått den) så jag skulle lagt in den dagen efter. Tänker lite att man avrundar, det är ju inte så många minuter under det dygnet man haft mens i så fall?

Men vad bra att du tänker likadant. Då blir det inte helt fel för mig! :)
  • Mezzy

Hej! Är det någon annan här som varit med om en likadan temptipp flera dagar innan bim? Förra månaden dippade den inte förrän dagen innan bim. Dagens temp är tagen ca 30 min innan jag brukar men det bör väl inte göra så stor skillnad? Har bim på fre el lör.

Sen undrar jag oxå om någon vet varför jag inte har DPO räkningen med denna månad?

• Mezzy
    FruW85 skrev 2019-01-29 09:53:54 följande:
    Jag hade små dippar ett par gånger innan bim, kanske inte så stor som din dock.
    30 minuter kan påverka. Jag får en "vit plutt" om jag tempat 45 min annorlunda än vanligt och jag antar att den säger till av en anledning?

Det är antagligen för att du inte längre har vip. Var det första månaden du använde FF förra månaden?

Ok. Har du tagit något nytt test ännu? :) 

Tror det är att bara vänta på mensen nu. Har läst vissa där tempen dippar på olika dagar innan bim. Så tråkigt då jag hade en sån bra känsla denna månad :( 

Ja det är nog anledningen då, förra månaden var första månaden jag hade FF. 
    Tack snälla för svar!

• Mezzy
    oshark skrev 2019-01-29 10:52:13 följande:
    När brukar du tempa och när tempade du imorse?

Om tempen är hög imorn kan du ju avaktivera dagens.
    Jag brukar tempa runt 5.30 och i morse blev det 4.55 så bara ca 35 min skillnad. Då får jag vänta och se hur det ser ut imorgon. :) 
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid