• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • WanderChild
    SofieElise skrev 2018-10-31 22:36:45 följande:

Precis så jag menade, negativt ÄL-test ikväll dock, så kanske en avvikelse som du berättade om

Aha! Okej, missförstod dig! Sorry! :) Nice om äl kommer tidigare då ja!
  • SofieElise
    WanderChild skrev 2018-11-01 22:54:21 följande:

Aha! Okej, missförstod dig! Sorry! :) Nice om äl kommer tidigare då ja!

Absolut ingen fara, tack ändå för ditt engagerade svar :)
  • SofieElise

Temp-experter!

Positivt ÄL-test på CB (2 mest fertila dgr), kväll dag 12 och kväll dag 13. Dag 14 idag och tempen har gått upp, men inte över coverline. Har ÄL inte varit än? Tänkte ta ett till test sen.

Brukar tempa 05 men vaknade av mig själv(!) 04.25 idag så blev då, borde väl inte påverka mkt?

• Jojjans
    SofieElise skrev 2018-11-04 08:50:24 följande:

Temp-experter!

Positivt ÄL-test på CB (2 mest fertila dgr), kväll dag 12 och kväll dag 13. Dag 14 idag och tempen har gått upp, men inte över coverline. Har ÄL inte varit än? Tänkte ta ett till test sen.

Brukar tempa 05 men vaknade av mig själv(!) 04.25 idag så blev då, borde väl inte påverka mkt?

Tiden borde absolut inte påverka. Jag tror NC säger att man ska tempa samma tis plus minus 2 timmar. Jag brukar tempa vid 05.30, men ibland vid 4 om jag vaknar då, eller framåt 7 på helgen. Det är olika.

Till din fråga om tempökning så är det inte säkert den stiger direkt du har ägglossning heller. Det är individuellt och beror på hur snabbt efter äl dina progesteronnivåer stiger och hur snabbt din kropp tar upp progesteronet. För mig går tempen upp 1-2 dagar efter äl.
  • SofieElise
    Jojjans skrev 2018-11-04 09:28:17 följande:

Tiden borde absolut inte påverka. Jag tror NC säger att man ska tempa samma tis plus minus 2 timmar. Jag brukar tempa vid 05.30, men ibland vid 4 om jag vaknar då, eller framåt 7 på helgen. Det är olika.

Till din fråga om tempökning så är det inte säkert den stiger direkt du har ägglossning heller. Det är individuellt och beror på hur snabbt efter äl dina progesteronnivåer stiger och hur snabbt din kropp tar upp progesteronet. För mig går tempen upp 1-2 dagar efter äl.

Toppen! Tack för bra svar. Jag testade mig precis och det var negativt nu vid 10, igår vid 19-20 var det positivt. Kan jag då anta att ÄL varit eller att den kmr under dagen? Mys fre och lör kväll, borde vi mysa idag med?
  • Jojjans
    SofieElise skrev 2018-11-04 10:19:15 följande:

Toppen! Tack för bra svar. Jag testade mig precis och det var negativt nu vid 10, igår vid 19-20 var det positivt. Kan jag då anta att ÄL varit eller att den kmr under dagen? Mys fre och lör kväll, borde vi mysa idag med?

Det låter ju isåfall som att äl kommer idag. I fredags och lördags borde ju absolut räcka eftersom spermier lever i ca 3 dagar. Men det skadar ju verkligen inte att försöka idag igen. Men är nog inget måste...
  • SofieElise
    Jojjans skrev 2018-11-04 10:29:17 följande:

Det låter ju isåfall som att äl kommer idag. I fredags och lördags borde ju absolut räcka eftersom spermier lever i ca 3 dagar. Men det skadar ju verkligen inte att försöka idag igen. Men är nog inget måste...

Okey, ja då är det nog så. Då försöker vi idag igen om vi har lust, man vill ju inte att det ska bli ett allt för stort måste heller
  • Jojjans
    SofieElise skrev 2018-11-04 10:36:34 följande:

Okey, ja då är det nog så. Då försöker vi idag igen om vi har lust, man vill ju inte att det ska bli ett allt för stort måste heller

Nej jag förstår dig helt. Man vet aldrig hur länge man kommer behöva försöka. Vill ju inte bli sex-utbränd pga pressen...
  • SofieElise
    Jojjans skrev 2018-11-04 12:31:36 följande:

Nej jag förstår dig helt. Man vet aldrig hur länge man kommer behöva försöka. Vill ju inte bli sex-utbränd pga pressen...

Precis! Haha det vore ngt att ta med arbetsgivaren, sjukskriven pga sexutbrändhet
  • Jojjans
    SofieElise skrev 2018-11-04 12:55:28 följande:

Precis! Haha det vore ngt att ta med arbetsgivaren, sjukskriven pga sexutbrändhet

Haha precis ^^
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid