• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • oshark
    Jojjans skrev 2018-11-06 19:27:22 följande:

Haha ja precis :)

Svårt att acceptera att ingen kan berätta för mig när på sekunden jag har ägglossning hhe, hade varit praktiskt.

Tänk om man kunde få ett sms från äggstockarna, *ping* nu släppte ditt ägg
  • SofieElise

Hej, hur går det för alla? Själv ligger min temp efter ÄL lågt jämfört m vanligt...

• Jojjans
    SofieElise skrev 2018-11-08 06:45:35 följande:

Hej, hur går det för alla? Själv ligger min temp efter ÄL lågt jämfört m vanligt...

Min temp har också legat lägre och steg långsammare denna månad. Vet inte om det är därför, men det blev inget. Fick min mens under natten...

I våras hade jag ägglossning från vänster sida när vi gjorde vårt första försök. Andra försöket äl från höger och då tog det sig. Första äl efter mitt missfall var från hö men den cykeln hoppade vi över, så mina förhoppningar barn låga inför denna cykel från vänster sida, och mycket riktigt... ingen bebis.

När jag har äl från vänster sida så verkar inte temperaturen bli lila hög, och jag får oftare spottings innan mens. Kanske kan vara så att gulkroppen på den sidan blir för svag.
  • becca90

Kan jag snälla få hjälp av någon som kan tempning??

Enligt vul och temp (då) hade jag äl 24/10 men nu har FF ändrat min äl?! Jag hade bim igår och är idag på cd 31.

Vad tror ni?

• WanderChild

Hej allihopa! Nyss tillbaka från vul nu och allt såg jättebra ut! 7,28mm lång och ett litet hjärta som pickade på! Storleken stämde precis på dagen med när jag kände äl, men av någon anledning så verkar vårdpersonalen inte riktigt ta en seriöst när man säger att man vet exakt när man hade äl :P. Som *tur var* så sa jag innan att enligt mig så är jag i 6+5, men enligt senaste mensen 6+6, o måtten stämde så klart med 6+5 ;). Himla nice, fick veta att vi har fri tillgång till vul varje torsdag, det är bara att ringa o boka! Kostnadsfritt! Tänker nog göra det nån gång till innan KUB, runt vecka 10.

• oshark
    becca90 skrev 2018-11-08 09:33:11 följande:

Enligt vul och temp (då) hade jag äl 24/10 men nu har FF ändrat min äl?! Jag hade bim igår och är idag på cd 31.

Vad tror ni?

Om du vet säkert att du hade ÄL 24 okt skulle jag försöka mig på att avaktivera den höga tempen den 20 okt och se om de flyttar tillbaka ÄL. Har du en temp med 2 decimaler? Det ser ju nämligen inte ut så oxh då kan skillnaderna i temperatur bli större (eller mindre) än de egentligen är, vilket kan göra det svårt för algoritmen eller formulan FF använder att analysera korrekt.
  • oshark
    WanderChild skrev 2018-11-08 10:01:09 följande:

Hej allihopa! Nyss tillbaka från vul nu och allt såg jättebra ut! 7,28mm lång och ett litet hjärta som pickade på! Storleken stämde precis på dagen med när jag kände äl, men av någon anledning så verkar vårdpersonalen inte riktigt ta en seriöst när man säger att man vet exakt när man hade äl :P. Som *tur var* så sa jag innan att enligt mig så är jag i 6+5, men enligt senaste mensen 6+6, o måtten stämde så klart med 6+5 ;). Himla nice, fick veta att vi har fri tillgång till vul varje torsdag, det är bara att ringa o boka! Kostnadsfritt! Tänker nog göra det nån gång till innan KUB, runt vecka 10.

Åh vad härligt <3
  • SofieElise
    WanderChild skrev 2018-11-08 10:01:09 följande:

Vad underbart! Grattis igen!
  • SofieElise
    becca90 skrev 2018-11-08 09:33:11 följande:

Vad tror ni?

Gjorde du några lh-test som du kan registrera? Registrera både neg o pos. Det var ju bekräftat på vul, borde registreras som positivt.

Ser absolut ut som ÄL 24/10, efter som tempen stiger 0,6 grader efter.

Håller med om att du ska ta bort tempen 20/10, ser att du tagit den någon annorlunda tid också (cirkel istället för prick) så kanske därför
  • becca90
    oshark skrev 2018-11-08 13:51:01 följande:

Om du vet säkert att du hade ÄL 24 okt skulle jag försöka mig på att avaktivera den höga tempen den 20 okt och se om de flyttar tillbaka ÄL. Har du en temp med 2 decimaler? Det ser ju nämligen inte ut så oxh då kan skillnaderna i temperatur bli större (eller mindre) än de egentligen är, vilket kan göra det svårt för algoritmen eller formulan FF använder att analysera korrekt.

Äl flyttade på dig när den va på 36,6 den 1 nov.. provade det du skrev och det gick ej :/ har bara 1 decimal temp :/
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid