Inlägg från: Clemmentina |Visa alla inlägg
  • Clemmentina

För oss som tempar för att bli gravid

Min kurva började sjunka idag, så gissar på att den sjunker ännu mer till imorgon och att mensen kommer då. Ingen mensvärk ännu men däremot värk i ena äggstocken.

• Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-12-07 15:34:54 följande:

Hur brukar din kurva bete sig när mensen närmar sig?

Ingen aning, det är första månaden jag tempar. Därför är det ju lite extra intressant nu. ;) Bim imorgon. Att jag är 15 dagars lutealfas vet jag sed innan.
  • Clemmentina
    oshark skrev 2018-12-07 16:26:32 följande:

Ok men håller tummarna då! Den kan ju dippa för att förbereda sig på att bli ännu högre plus att du fortfarande är långt över CL.

Ja det ger sig! Tack :)
    oshark skrev 2018-12-07 16:27:41 följande:

Ja gud jag med! Inne här hela tiden. Så spännande att få följa allas resor, lära sig nya saker oxh få pepp och hjälp när man behöver det.

Håller helt med! Spännande, lärorikt och peppande att hänga här på FL!
  • Clemmentina

Jag hade bim i helgen men ingen mens ännu. Dock sjönk temperaturen något idag till 36,39 (min cl är ungefär på 36,2) från 36,45 igår. Jag trodde min lutealfas var 15 dagar men nu är det alltså dag 16. Tog ett test som jag tror var negativt. Någon som känner igen mönstret? Nästan så jag hoppas mensen kommer nu!

• Clemmentina
    oshark skrev 2018-12-10 10:40:26 följande:

Jag känner inte igen mönstret men tänkte bara säga att även om lutealfasen oftast håller sig konstant kan den diffa med 1-2 dagar någon gång ibland. Vilket ju förstås inte hjälper när man håller koll på den för att man försöker bli gravid!

Tänker att det låter som det mest rimliga. Det är första månaden jag tempar så har ju inte heller vetat lika exakt tidigare. Jag väntar tills på onsdag och tar ett nytt test då om mensen inte kommit innan.
  • Clemmentina

Imorse sjönk tempen ytterligare så nu kommer nog mensen. Kanske hade jag längre lutealfas än jag trodde eller så blev den förskjuten men en dag eller två den här månaden. Väldigt intressant att tempa i alla fall!

• Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-12-11 07:13:58 följande:

Jag tycker verkligen att det är något lugnande med att tempa, att man liksom SER vad som händer och får koll på sin kropp och inte känner sig helt maktlös som när man gör äl-test och hela tiden är stressad över cykeln. Tempningen gav iaf mig en kontroll och trygghet över hela processen.

Tack! Så bra formulerat. Håller helt med dig om det! Skönt att få svart på vitt att ägglossning varit.

Hur mår du nu?
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-12-11 09:07:08 följande:

Jag mår bra! Lite för bra haha så det oroar mig lite, men tror inte det är någon fara. Har lite ömma bröst växtvärk i magen varje dag samt lite mer hungrig och törstig och kissar lite oftare. Är inte illamående än och den extrema tröttheten har inte slagit till heller (kanske är för att det är december, man är redan på botten haha).

Härligt att höra att du mår bra! Hehe, jag har också känt mig supertrött de senaste dagarna. Vi skyller på december...
  • Clemmentina

Jag förstår absolut ingenting. Men temp gick ner i tisdags och jag trodde mensen skulle komma, vilket den inte gjort än. Istället har tempen gått upp igen igår och idag. I tisdags mådde jag konstigt. Kan jag ha fått en andra ägglossning istället för mens? Har ni sett något liknande tidigare?

• Clemmentina
    oshark skrev 2018-12-13 08:27:43 följande:

Nej du kan inte ha fått en andra ägglossning. Får man dubbel ägglossning släpper det andra ägget inom 24 timmar från det första.

Men FF har inte satt ut någon ägglosning den här cykeln enligt den där kurvan? Hade de satt ut ÄL på CD26 innan?

Precis, cd26 var ägglossning utsatt till innan FF tog bort det igen när tempen gick upp igår.

Tog ett negativt test igår.
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid