Inlägg från: Clemmentina |Visa alla inlägg
  • Clemmentina

För oss som tempar för att bli gravid

Jag tycker att jag gjort det! Tog ett gravtest igår som var negativt. Trodde tidigare ägglossning var cd26 men nu blir jag ju osäker. Fick bara blinkade smiley innan jag trodde ägglossning var.

Får ta ett nytt gravtest imorgon om tempen fortsätter vara hög.

Anonym (MissLinnea88) skrev 2018-12-13 07:47:36 följande:

Sov du likadant som tidigare nätter? När hade du äl? Ta ett grav test!

• Clemmentina
    oshark skrev 2018-12-13 10:47:15 följande:

Hur långa cykler brukar du ha?

Haft lite oregelbundna cykler sedan jag slutade med p-piller men oftast runt 38-40 dagar.
  • Clemmentina
    oshark skrev 2018-12-13 13:47:34 följande:

Ok. Jag funderade på om du kunde haft en ägglossningsfri cykel, för om ÄL skulle varit CD26 hade du varit på ÄL+19 idag och en "normal" lutealfas är 12-16 dagar lång, så 19 dagar är ganska långt. Sen tycker jag ju kanske kurvmässigt att du borde haft ÄL CD26..

Har du ringt gyn för att se om du kan få komma in och prata med dem?

Tack för svar och funderingar! Jag har tänkt ungefär som du och tycker det är märkligt att tempen steg exakt när jag borde haft ägglossning. Jag avvaktar helgen och ringer gyn på måndag och jag inte fått mensen innan dess.
  • Clemmentina
    oshark skrev 2018-12-13 16:13:39 följande:

Var det här första cykeln du tempade eller hade du tempat längre? Vet du hur lång lutealfas du brukar ha?

Tycker det låter bra. Om de tror att du inte haft ÄL finns det ju något blödningsframkallande preparat man kan få så man får en bortfallsblödning.

Precis! Det är första cykeln jag tempar så har ju inte helt koll på detta ännu. Jag tror lutealfasen brukar vara 15 dagar men det bygger på antaganden (när jag känt av ägglossning). Känns inte orimligt att jag hade ägglossning i början av den här veckan. Äggstocken smärtade i helgen och jag fick en blodblandad flytning i måndags. Men vi hade bara sex i lördags och onsdags så chanserna att det tog sig i så fall är små. Ska absolut kontakta gyn i nästa vecka, vi har snart försökt ett år nu.

Hur går det för dig? Läste i en annan tråd att du har bim idag?
  • Clemmentina
    Anonym (Ljud) skrev 2018-12-15 07:53:51 följande:

Hej! Om jag myser till det idag, finns det chans för graviditet då? Eller är det kört denna månad?

Du kan ju haft ägglossning redan dag 19 men man vet ju aldrig så mys till det idag om möjliggjort finns. :)
  • Clemmentina
    Anonym (Ljud) skrev 2018-12-15 11:28:08 följande:

Är nästan säker de skedde igår med tanke på Äl-smärtor och sekret. Men ja, ska se om möjlighet till mys finns idag! Tack för svar :)

Ägget överlever ju 12-24 h efter det släpps så chans finns nog i så fall. :)
  • Clemmentina
    Clemmentina skrev 2018-12-15 12:42:52 följande:

Ägget överlever ju 12-24 h efter det släpps så chans finns nog i så fall. :)

Åh där lärde jag mig något nytt! :) Tack!
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-12-17 04:55:46 följande:

Glädjen över graviditeten blev inte långvarig. Började blöda igår, som en vanlig mens ungefär men mer klart blod och klumpar. Idag är tempen nere på 36.41. Har legat på ungefär 36.7 sen innan plusset, så ser det som en sista bekräftelse på att det är kört.

Åh nej vad otroligt ledsamt! Beklagar! <3
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-12-17 07:18:26 följande:

Det känns hemskt, trodde jag var färdig med missfall för i år :(

Förstår det! Nu hoppas vi på att 2019 blir ett riktigt bra år istället!
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid