• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • oshark
    Clemmentina skrev 2018-12-07 16:00:47 följande:

Ingen aning, det är första månaden jag tempar. Därför är det ju lite extra intressant nu. ;) Bim imorgon. Att jag är 15 dagars lutealfas vet jag sed innan.

Ok men håller tummarna då! Den kan ju dippa för att förbereda sig på att bli ännu högre plus att du fortfarande är långt över CL.
  • oshark
    Jojjans skrev 2018-12-07 15:34:12 följande:

Haha ja jag har blivit en riktig familjelivs-junkie sen mitt missfall så är inne här oftare än på sociala medier. Sen har du alltid mycket vettigt att säga så är kul att prata :)

Ja gud jag med! Inne här hela tiden. Så spännande att få följa allas resor, lära sig nya saker oxh få pepp och hjälp när man behöver det.
  • Clemmentina
    oshark skrev 2018-12-07 16:26:32 följande:

Ok men håller tummarna då! Den kan ju dippa för att förbereda sig på att bli ännu högre plus att du fortfarande är långt över CL.

Ja det ger sig! Tack :)
    oshark skrev 2018-12-07 16:27:41 följande:

Ja gud jag med! Inne här hela tiden. Så spännande att få följa allas resor, lära sig nya saker oxh få pepp och hjälp när man behöver det.

Håller helt med! Spännande, lärorikt och peppande att hänga här på FL!
  • WanderChild
    Jojjans skrev 2018-12-06 22:47:45 följande:

Å vad härligt! Då är du snart förbi den mest riskabla perioden. Har du gjort något tidigt vul?

Ja det blir skönt att kunna pusta ut lite och berätta för folk! Familjen får veta på julafton! Ganska turbulent på jobbet dock med varsel så försöker hålla på det så länge som möjligt där för att va säker på att det inte påverkar... Berättat för närmsta chefen och en kollega dock. Har varit på två vul i 6+5 och 8+5, har fri tillgång till vul/ul hos min bm! Och har fått tid för kub den 18/12 :).
  • oshark
    WanderChild skrev 2018-12-07 18:59:30 följande:

Ja det blir skönt att kunna pusta ut lite och berätta för folk! Familjen får veta på julafton! Ganska turbulent på jobbet dock med varsel så försöker hålla på det så länge som möjligt där för att va säker på att det inte påverkar... Berättat för närmsta chefen och en kollega dock. Har varit på två vul i 6+5 och 8+5, har fri tillgång till vul/ul hos min bm! Och har fått tid för kub den 18/12 :).

Åh vilken mysig överraskning!
  • Jojjans
    WanderChild skrev 2018-12-07 18:59:30 följande:

Å så skönt med fria vul! Får man fråga i vilken stad/vilket ställe det är så?

Jag hade blivit lovad extra kontroller efter vad jag varit med om, men har inte ens lyckats få tid för inskrivning innan vecka 9. Så vul lär bli ännu senare.
  • WanderChild
    Jojjans skrev 2018-12-07 19:56:47 följande:

Å så skönt med fria vul! Får man fråga i vilken stad/vilket ställe det är så?

Jag hade blivit lovad extra kontroller efter vad jag varit med om, men har inte ens lyckats få tid för inskrivning innan vecka 9. Så vul lär bli ännu senare.

Jag bor i Ängelholm i Skåne, tog den mottagning som är närmst till där jag bor så det var ren tur/tillfällighet att de hade det så! Jag var på inskrivning i v 10+4, men var på hälsosamtal i v 5 och det var då jag fick info om möjligheten till vul. Tycker det är riktigt bra att man kan kolla tidigt - och att de uppmuntrar till det. Det är lååångt till kub i början och man har ju hört om de som kommit dit och så är det ofosterligt, MA eller ngt annat som inte stämmer... Har en kollega som varit med om MA tre ggr kring v 7 men det upptäcktes först i v 12-14 vid ul...
  • WanderChild
    oshark skrev 2018-12-07 19:06:39 följande:

Åh vilken mysig överraskning!

Ja det blir kul att se allas reaktioner! Jag och mannen har hållit ihop i 10 år så många slutade väl hoppas på oss för flera år sedan :P. Och min chef ville bli extramormor :) så känns riktigt skönt att ha starkt stöd där, får bara se vad som händer i övrigt där...
  • Murresmäck

är så ledsen. vart ej gravid förra månaden å nu när jag har tämpat varjedag å var nära ägglossningen så tappa jag temepen å den gick sönder.. sååååå typiskt så inget tempande denna månad :(

• oshark
    Murresmäck skrev 2018-12-08 00:10:59 följande:

är så ledsen. vart ej gravid förra månaden å nu när jag har tämpat varjedag å var nära ägglossningen så tappa jag temepen å den gick sönder.. sååååå typiskt så inget tempande denna månad :(

Men oj, det känns det ju inte som den borde göra. Har du kontaktat de som tillverkade den och bett om en ny?
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid