• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • Jojjans
    oshark skrev 2018-12-14 15:06:43 följande:

Yes, BIM idag. Tempen sjönk igår och ytterligare lite till imorse så vet att den kommer men mensen lyser ännu ned sin frånvaro. Tycker det är konstigt för mina tidigare cyklet har jag haft hög temp dagen innan BIM (har sen alla cykler inte kunnat tempa BIM av sömnskäl) och mensen har kommit antingen över natten eller på morgonen. Så undrar var den är nu och vill bara att den ska dra igång så den kan vara över sen

Men har den sjunkit lika lågt som den brukar? Är fen under cl?
  • oshark
    Jojjans skrev 2018-12-14 15:09:32 följande:

Under CL men något högre än min normala temp. Vet dock som sagt inte hur den brukar bete sig på BIM då jag inte kunnat tempa någon annan BIM hittils.

CL: 36,41

Medel follikulär: 36,24

Medel luteal: 36,59

I onsdags: 36,54

I torsdags: 36,41

Idag fredag: 36,37
  • Karma91

Är inte kroppen fantastisk? Tidigt missfall förra cykeln, tempen var snabbt nere under converline och har varit stabil sedan dess. Idag positivt på ÄL sticka efter flera negativa, äl imorn eller på söndag, endast 2 dagar senare än normalt efter mensens första dag!

Vet vad vi ska göra i helgen ;)

• Anonym (Ljud)

Hej! Om jag myser till det idag, finns det chans för graviditet då? Eller är det kört denna månad?

• Clemmentina
    Anonym (Ljud) skrev 2018-12-15 07:53:51 följande:

Hej! Om jag myser till det idag, finns det chans för graviditet då? Eller är det kört denna månad?

Du kan ju haft ägglossning redan dag 19 men man vet ju aldrig så mys till det idag om möjliggjort finns. :)
  • oshark
    Jojjans skrev 2018-12-14 15:09:32 följande:

Spottings nu på morgonen så idag kommer den. ÄL+12, 43 dagar lång cykel.

Kommer köra rosenrot så håll tummarna för ÄL mellan CD10 och CD23!

Hur mår du?
  • Anonym (Ljud)
    Clemmentina skrev 2018-12-15 09:24:14 följande:

Du kan ju haft ägglossning redan dag 19 men man vet ju aldrig så mys till det idag om möjliggjort finns. :)

Är nästan säker de skedde igår med tanke på Äl-smärtor och sekret. Men ja, ska se om möjlighet till mys finns idag! Tack för svar :)
  • Clemmentina
    Anonym (Ljud) skrev 2018-12-15 11:28:08 följande:

Är nästan säker de skedde igår med tanke på Äl-smärtor och sekret. Men ja, ska se om möjlighet till mys finns idag! Tack för svar :)

Ägget överlever ju 12-24 h efter det släpps så chans finns nog i så fall. :)
  • oshark
    Clemmentina skrev 2018-12-15 12:42:52 följande:

Ägget överlever ju 12-24 h efter det släpps så chans finns nog i så fall. :)

Fast tappen stängs ofta snabbare än det så är det inga simmare där inne innan tappen stänger blir det svårt Mitt äg släpper under natten tror jag och min tapp är stängd på morgonen när jag vaknar.
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid