Hur ofta äter ni under en arbetsdag?
"Det betyder inte att den som tränar styrka kan hoppa över kolhydraterna"
Källa: www.pulsochtraning.se/kost-for-traning/
"Det betyder inte att den som tränar styrka kan hoppa över kolhydraterna"
Källa: www.pulsochtraning.se/kost-for-traning/
Äter du bara kolhydrater???
Själv svälter jag ihjäl om jag äter gröt så det har jag slutat med. Åt fiberhavregrynsgröt och var vrålhungrig igen efter 1 timme.
Nu vaknar jag kl.5.50. Cyklar 40 min (racercykel fullt fart )till jobbet. Äter 1-2 ägg kl 8.30.
Äter lunch kl12 bestående av kött/fisk/fågel och mer än halva tallriken grönsaker/rotfrukter och så klart någon ordentlig sås/dressing till. Halv- och helfabrikat går fetbort så allt jag äter har jag lagat själv i från grunden. Gör även egen majonnäs osv.
Sedan cyklar jag hem ifrån jobbet 40min - samma fina racercykel i full fart så jag är helt svett
Sedan lagar jag mat och äter någon gång 18-19 beroende på hur dags jag är hemma och vad jag lagar för mat och var jag ska göra för övrigt den kvällen.
Kött/fisk/fågel och så grönsaker/rotfrukter i någon konstellation och sås/dressing till det. Kan göra gratänger, olika puréer, sallader, ugnsrostat osv. med smör på så klart
Äter oftast inget mer innan jag går och lägger mig för att sova.
Lägger jag dock om kosten och äter gröt, flingor, bröd och pasta så är jag konstant hungrig och överäter och går upp i vikt direkt.
Sötsuget kommer direkt och jag äter typ hela tiden när jag är hemma.
Blir även seg och väldigt lätt förkyld på spannmålskost.
Äter du bara kolhydrater???
Själv svälter jag ihjäl om jag äter gröt så det har jag slutat med. Åt fiberhavregrynsgröt och var vrålhungrig igen efter 1 timme.
Nu vaknar jag kl.5.50. Cyklar 40 min (racercykel fullt fart )till jobbet. Äter 1-2 ägg kl 8.30.
Äter lunch kl12 bestående av kött/fisk/fågel och mer än halva tallriken grönsaker/rotfrukter och så klart någon ordentlig sås/dressing till. Halv- och helfabrikat går fetbort så allt jag äter har jag lagat själv i från grunden. Gör även egen majonnäs osv.
Sedan cyklar jag hem ifrån jobbet 40min - samma fina racercykel i full fart så jag är helt svett
Sedan lagar jag mat och äter någon gång 18-19 beroende på hur dags jag är hemma och vad jag lagar för mat och var jag ska göra för övrigt den kvällen.
Kött/fisk/fågel och så grönsaker/rotfrukter i någon konstellation och sås/dressing till det. Kan göra gratänger, olika puréer, sallader, ugnsrostat osv. med smör på så klart
Äter oftast inget mer innan jag går och lägger mig för att sova.
Lägger jag dock om kosten och äter gröt, flingor, bröd och pasta så är jag konstant hungrig och överäter och går upp i vikt direkt.
Sötsuget kommer direkt och jag äter typ hela tiden när jag är hemma.
Blir även seg och väldigt lätt förkyld på spannmålskost.
Tycker det låter som att du behöver välja mer mättande råvaror, äta större portioner så att du inte behöver "småäta" hela tiden och mer protein och bra fett till både frukost, lunch och middag. Tror du skrev att du bara äter kyckling en gång per vecka, kan du öka på det? Hur mycket vatten dricker du per dag?
På gymmet dricker jag nog flera liter. Fyller flaskan flera gånger dock rymmer min flaska inte en liter. Men totalt lir det nog kanske 1-2 liter under gymmet och sedan mera utöver det. Så kanske 3-4 liter, eller säg tre liter i genomsnitt per dag under en vecka eftersom jag inte gymmar varje dag.
Ja och det beror på att du kickar ditt blodsocker till topp på alla kolhydrater och då pumpar kroppen desperat ut insulin för att få ned ditt blodsocker och pang så är du nere på botten med lågt blodsocker och du trycker åter igen i dig en massa kolhydrater som får blodsockret att skjuta i höjden och kroppen pumpar ut insulin för att sänka det och vips så har du dalat ned igen och ... bla bla bla i ett evigt kretslopp dygnet runt.
Långdistanslöpare osv har väl något förlegat gammalt råd om att de ska kolhydratsladda, men du verkar ju ladda för 4 maraton per dag och så mycket tror jag inte att du springer.
Ja så är det nog. Eller så är det så att min kropp är van att äta på vissa tidpunkter som för mig infaller nästan hela tiden och börjar kroppen skrika efter mat vid dessa tidpunkter varje dag. Om jag vänjer kroppen till att äta färre tillfällen då kanske kroppen skriker hunger på andra tidpunkter utöver dessa.
Se kanske jag kunde minska kolhydraterna. Vissa dagar äter jag ju 5 banner eller mer därför att jag ej har tillgång till annat om jag typ är ute och inte har med mig mat. Då köper jag bananer.
Har du kollat dig for mask i magen?
Det jag menar är ad och när bör jag äta imorgon?