-
Ja men jag vill inte äta korv, kassler eller liknande en gång per vecka. Rött kött i form av köttfärs, biff, fläskfilé osv, kan jag ju äta typ en gång varannan vecka kanske.Tiina87 skrev 2018-09-13 19:20:16 följande:Eller så kan du äta normala mängder kött, få dig både proteiner och fett och få på sikt få ett normalt förhållande till mat.
-
Idag är det inget jobb. Tänkte därför sova längre än till 07.00. Jag vaknar vid 9 helt utsvulten och extremt hungrig. Detta trots att jag åt köttfärsås både till midag igår samt innan jag gick ock la mig vid 23.30. Då var jag ju helt mätt.
Jag skulle ju vilja/behöva sova typ ett eller två timmar till, är nämligen as trött. -
Glömde fråga/skriva:
Hur göra för att lösa? Gå upp och äta och sova igen eller ligga kvar och sova hungrig? -
Öh, köttfärssås är ju protein, hur tänker du nu?Tiina87 skrev 2018-09-14 10:39:16 följande:
Men du äter ju inga proteiner så att du vaknar hungrigt är inte alls konstigt!
Sen menar jag hur jag skulle göra idag. Kroppen är ju inställd på att stiga upp och äta kl 7 vilket jag har gjort tre dagar denna vecka. Idag har jag legat och sovit till nu, 14 tim. Då undrar jag hur jag ska lösa det dessa dagar för att inte vakna och var hungrig när jag vill sova. -
Men hur sjutton ska jag kunna äta när jag vill sova? Ska jag stiga upp och äta och få sömnen störd då tycker du? Vad är felet med köttfärssås tycker du?Anonym (ÄT?!?!) skrev 2018-09-14 12:47:51 följande:
Men på riktigt, skärp dig nu. Ta del av alla tips och om du fortfarande är hungrig efter att ha ätit tex mer fett så ja, då är du väl hungrig och det är bara att äta. Vilket jävla i-landsproblem.
-
Jag kollade på en sida på nätet som hjälper en att räkna på hur mycket protein man behöver när man tränar. Fick fram resultatet 104 g per dag. Kanske är mitt behov högre, men säg 150 g per dag. Då nötfärs innehåller 24 g per 100 fram färs. Då blir det 72 g protein om jag åt ca. 300 g av färsen. Sen åt jag kvarg på morgonen. Men tydligen får jag öka proteinintaget en aning. Hur vet jag inte riktigt. Kanske ha bönor i köttfärssåsen när jag äter den typen av mat. Eller så köper jag proteinpulver och äter.Tiina87 skrev 2018-09-14 13:03:28 följande:
Det är inte nog med protein!
-
Proteinpulver har jag ätit en period tidigare under 2016-2017. Slutade med det för att jag tänkte att vanlig mar mat är nyttigare och bättre. Men ska nog börja igen som sagt.
Bananer och knäckebröd ska minskas ner. Kanske slopa bananerna helt. -
Jag sa inte att jag åt 300 g köttfärs efter kl 23 utan att jag åt 300 g köttfärs totalt igår av 500 g som jag lagade. Först kl runt 19 eller 20 minns inte exakt sedan vid kl 23.Anonym (råkost fett protein) skrev 2018-09-14 14:21:38 följande:
Du får inte glömma fettet. Du duckar för alla frågor om fett och svarar inte på förslag om fett. Varför äter du magra produkter? Lägg till mer fett i dina måltider.
Sedan, om du nu kan få bukt med problemet med dina svettningar, är hunger faktiskt inte en känsla som man till varje pris måste mota. Mättnad och hunger kan också vara luriga. Jag personligen vaknar hungrigare om jag har varit mätt sent på kvällen. Att äta 300 g köttfärssås efter kl 23 verkar därför suboptimalt ur mitt perspektiv. Lägger jag mig med mindre mat i magen sover jag bättre och vaknar mindre hungrig. Det låter paradoxalt, men så funkar min kropp. Men så drabbas jag inte heller av svettningar i samband med hunger.
-
Ja det var det jag menade. Kanske var jag otydlig.Anonym (ÄT?!?!) skrev 2018-09-14 13:55:50 följande:
Fast det är 24 gram protein per 100 gram FÄRS. Inte per gram köttfärSÅS.
-
Har du läst tråden, eller i alla fall mina inlägg, så vet du svaret på de frågorna. Mm tränar man flera dagar i veckan så behöver man icke äta sjuka mängder.Anonym (asdf) skrev 2018-09-14 17:19:19 följande:
Tycker du äter sjukt ofta. Mängden har dock ingen koll på. Har du varit hos läkaren och kollat att allt är väl med din kropp och dina värden?
Nu har jag i alla fall köpt en enkilospåse why-protein. -
"tidvis renar"?Tiina87 skrev 2018-09-14 20:08:38 följande:
Spelar i ditt fall ingen roll att du tidvis renar mycket för att du äter alldeles för ofta, för mycket och alldeles för fel oavsett.
-
Jag är inte deffad just nu heller.Anonym (Ammande mor) skrev 2018-09-15 00:10:04 följande:
Bra att du köpt proteinpulver. Men det är inte sunt att hålla sån koll på sitt matintag som du gör. Du låter exakt som en kroppsbyggare jag känner, och honom har det stigit åt huvudet. Det vet jag, då hans flickvän som är min bästa vänninna gjorde slut pga hans fixering.
Du måste dessutom äta upp dig om du vill bygga muskler. Det funkar inte att vara superdeffad hela tiden, inte konstigt att din kropp responderar med hunger och svettningar.
-
Vilken tråd syftar du på då?Anonym (Hi) skrev 2018-09-16 21:01:06 följande:
Finns en ny tråd nånstans med en som känner lika ni kanske kan stötta varandra
Har du precis som hen fått detta sista tiden eller haft sen du va barn?
Nej detta med svettningar vid hunger har jag haft sedan jag var typ 15/16. -
Jag har nu druckigt proteinpulver (whey 80) till mellanmål sedan slutet av förra veckan. Mitt tandkött mår tyvärr inte bra av detta. Vad kan äta instället som går snabbt att fixa till både hemma och på jobbet?
-
Dock säger min tandläkare att jag inte behöver borsta mer än två gånger per dag. Att borsta efter varje måltid är onödigt säger hon.Tiina87 skrev 2018-09-18 14:13:10 följande:Tandborstning efter måltider så blir tandköttet bättre.