• Anonym (Rätt eller fel?)

Varför är feminister så arga?

Alla dessa trådar om feminismen.

Den ända röda tråden jag ser både här och på sociala medier är att de som säger sig vara feminister verkar vara så bittra och arga hela tiden!

Varför är det så?

Om folk hade fått veta mer om vad feminismen står för hade ni kanske sluppit inta försvarsställning hela tiden. Att presentera fakta (med källkritik) fungerar inte heller. Ni blir förbannade direkt.

Det känns helt meningslöst att försöka sig på en normal konversation/diskussion om feminism med en feminist.

Någon som håller med eller blir mitt inlägg bombat med tummen ner och anmälningar?

• Svar på tråden Varför är feminister så arga?
  • KlunsSmurfen
    Cat71 skrev 2018-09-12 15:49:46 följande:
    Det går inte att argumentera mot människor som;
    1. inte har en aning om vad den faktiskt pratar om
    2. inte kan hålla sig till sakfrågor
    3. tror sig prata för "alla" och "ingen"
    4. går till personagrepp
    jo, det stämmer nog på många antifeminister som inte orkar läsa på så de lyckas få till konstruktiv kritik, dom bara tycker. Det stämmer också in på feministerna de gnäller på.
    KlunsSmurfen skrev 2018-09-12 16:28:12 följande:

jo, det stämmer nog på många antifeminister som inte orkar läsa på så de lyckas få till konstruktiv kritik, dom bara tycker. Det stämmer också in på feministerna de gnäller på.

+1

Alla borde vilja vara feminister egentligen. Det är en fantastisk grundtanke men, precis som du skriver, så är det alltid de okunniga med taggarna utåt som bildar mob på ena eller andra hållet. Inbördes beundran som jag brukar kalla det. Att gilla inlägg bara för att det ska vara så inte för att man förstår budskapet. Att sätta tummen ner bara för att, är lika vanligt. Hur någon kan värdera en personlig upplevelse förstår jag inte heller. Om jag skulle säga att jag är rädd för att bli våldtagen och inte vill gå ute när det är mörkt så är det garanterat någon som skulle satt tummen ner. Löjligt rent ut sagt!
  • Anonym (kp)

Detta är inte din första tråd om detta ämne.

Ja, vad var märkligt med hennes resonemang? Klart att hon inte tvingade någon men kan vara bra att veta vilka vänner/ytligt bekanta som har åsikter som är åt skogen. Vill inte heller omge mig av dessa människor. Du tycker redan att jag är arg så visst vi kör på att jag beskyller dig. Samma attityd som i tråden brukar skina igenom i andra inlägg så inte en orimlig slutsats.

Anonym (Rätt eller fel?) skrev 2018-09-12 16:24:05 följande:
    Nä jag argumenterade mot hennes sätt att nervärdera alla som inte tyckte som henne. Jag ifrågasatte hennes specifika inlägg. Ett handlade om att hon ville tvinga alla hennes vänner att tala om ifall de tänkte rösta på sd för det skulle betyda att de var emot hela hennes jag. Hon är bisexuell och vill skafa barn med hennes flickvän. När jag påpekade att det är väldigt fult gjort och inte alls demokratiskt eller rättvist så blev jag totalt sågad.

Jag har inte argumenterat överhuvudtaget här och du bekyller mig redan och tycker att jag bör skylla mig själv!!!! Hallå!
    Anonym (Rätt eller fel?) skrev 2018-09-12 16:24:05 följande:

Nä jag argumenterade mot hennes sätt att nervärdera alla som inte tyckte som henne. Jag ifrågasatte hennes specifika inlägg. Ett handlade om att hon ville tvinga alla hennes vänner att tala om ifall de tänkte rösta på sd för det skulle betyda att de var emot hela hennes jag. Hon är bisexuell och vill skafa barn med hennes flickvän. När jag påpekade att det är väldigt fult gjort och inte alls demokratiskt eller rättvist så blev jag totalt sågad.

Jag har inte argumenterat överhuvudtaget här och du bekyller mig redan och tycker att jag bör skylla mig själv!!!! Hallå!

Varför sätter nån tummen ner på detta?

Förklara istället. Att argumentera betyder att man har ett skäl till att tycka något. Man måste kunna stärka det med hjälp av fakta och saker som är både för och emot.

Att sätta tummen ner på ett inlägg betyder bara att man inte kan argumentera.
  • Anonym (Hitta på något annat om du har tråkigt!)

Men SSNNAAAAAAAAAAAAAARRRRKKKK!!!!'

Sluta spamma forumet med dessa astråkiga trolltrådar!

• Anonym (kp)

Tummen ner betyder att personen inte håller med, inte alltid man orkar argumentera. Numera i sociala medier en helt godkänd grej att göra då det annars inte skulle finnas som alternativ. Jag har själv inte rört den knappen i tråden men förstår när det händer.

• neverpreggo
    Anonym (Hitta på något annat om du har tråkigt!) skrev 2018-09-12 17:01:14 följande:

Men SSNNAAAAAAAAAAAAAARRRRKKKK!!!!'

Sluta spamma forumet med dessa astråkiga trolltrådar!

Eller hur... Vad får man ut av detta beteende?
  • Anonym (SD 2022)
    Stampidus skrev 2018-09-12 15:32:50 följande:

Feminister är äckliga varelser. Det är det ingen som dementerar. Men det är redan så fel i huvudet på dem att de sedan blir bittra och arga är ju inte så konstigt. Det är psykiatriskt tillstånd. De borde bli vårdade inom slutenvården.

När SD kommer till makten så blir det ordning och reda, män och kvinnor kommer att må bra tillsammans i sina av naturen olika roller.
    Anonym (kp) skrev 2018-09-12 16:55:24 följande:

Detta är inte din första tråd om detta ämne.

Ja, vad var märkligt med hennes resonemang? Klart att hon inte tvingade någon men kan vara bra att veta vilka vänner/ytligt bekanta som har åsikter som är åt skogen. Vill inte heller omge mig av dessa människor. Du tycker redan att jag är arg så visst vi kör på att jag beskyller dig. Samma attityd som i tråden brukar skina igenom i andra inlägg så inte en orimlig slutsats.

Jasså?! Vilka trådar om feminism har jag mer då? Intressant faktiskt för du reagerar precis som jag skrev i trådstarten. Trots det har du ingen aning om vem jag är, vad jag står för och hur ofta jag startar trådar. Du känner inte mig! Du dömer mig utifrån några få inlägg där jag ifrågasätter varför feminister är så arga och inte kan framföra fakta och argument utan ilska.

Om man vet vad feminismens grundtanke är så finns det faktiskt ingen anledning att bli arg och upprörd för minsta lilla. Jag önskar att jag kunde kalla mig för feminist. Det är fantastiskt egentligen men jag vill inte liknas vid ilskna personer som tänker fyrkantigt.

Det är för mig dubbelmoral att säga sig värna om rättvisa men ändå inte acceptera att vi är olika. Så länge du gör saker av egen fri vilja så kan ingen säga att man förnedrar kvinnor eller avskyr feminismen.
    neverpreggo skrev 2018-09-12 17:03:35 följande:

Eller hur... Vad får man ut av detta beteende?

Håller med. Finns ingen poäng i att skriva snark med stora bokstäver, om man inte är ute efter provokation förstås.

Jag ser tyvärr bara ytterligare en ilsken person.
Svar på tråden Varför är feminister så arga?