Anonym (kp) skrev 2018-09-12 16:55:24 följande:
Detta är inte din första tråd om detta ämne.
Ja, vad var märkligt med hennes resonemang? Klart att hon inte tvingade någon men kan vara bra att veta vilka vänner/ytligt bekanta som har åsikter som är åt skogen. Vill inte heller omge mig av dessa människor. Du tycker redan att jag är arg så visst vi kör på att jag beskyller dig. Samma attityd som i tråden brukar skina igenom i andra inlägg så inte en orimlig slutsats.
Jasså?! Vilka trådar om feminism har jag mer då? Intressant faktiskt för du reagerar precis som jag skrev i trådstarten. Trots det har du ingen aning om vem jag är, vad jag står för och hur ofta jag startar trådar. Du känner inte mig! Du dömer mig utifrån några få inlägg där jag ifrågasätter varför feminister är så arga och inte kan framföra fakta och argument utan ilska.
Om man vet vad feminismens grundtanke är så finns det faktiskt ingen anledning att bli arg och upprörd för minsta lilla. Jag önskar att jag kunde kalla mig för feminist. Det är fantastiskt egentligen men jag vill inte liknas vid ilskna personer som tänker fyrkantigt.
Det är för mig dubbelmoral att säga sig värna om rättvisa men ändå inte acceptera att vi är olika. Så länge du gör saker av egen fri vilja så kan ingen säga att man förnedrar kvinnor eller avskyr feminismen.