Vi som blivit gravida efter IVF
ja jag skulle verkligen rekommendera den boken! en väninna till mig skulle köpa den och den var slut överallt dock - men kommer som nyupplaga nu i april så då kommer den finnas igen :) den e mysig att ligga o läsa ett kapitel i om kvällarna utan att stressläsa eller så :)
jag pratade med en annan kompis häromdagen som ska ha bebis i juli och hon ville inte läsa något och tänka så lite som möjligt på födseln och förberedelser - så alla är väl olika. min tanke är att ju mer förberedd och informerad man är desto lättare blir det.
ja affirmationer är väl ett steg längre än positivt tänkande - att man föreställer sig scenarion så att du får en positiv känsla när du tänker på själva födseln, att få träffa din bebis, etc - istället för rädsla eller osäkerhet. om man exempelvis hört att föda gör ont, och bara sett på filmer hur jobbigt det verkar så är det så hjärnan tror att det ska vara - så man måste jobba lite i förväg med att 'ställa om hjärnan' så att den istället tänker födseln som positiv och givande istället för det andra.
Vi får väl se om det funkar för mig hehe!
jag gick hos fysio 9 ggr men slutade för några veckor sedan - fick lite övningar för ryggen och höften men då allt blir så mkt mjukare har jag inte ritkgit tyckt att det hjälper. men just nu är det lite bättre - tror det är när jag gått långa sträckor det kommer. har inget gravidbälte - kör på ändå nu och hoppas det inte blir värre :) har även hört att sån där kinesiotejp kan hjälpa också...?
ja lite skönt att rensa ut så bebisgrejerna får plats :)!! längtar efter min lilla tjej nu och ska sista rundan till ikea på lördag för att köpa lite småsaker =)
mannen HATAR ikea så får väl se till att vara där innan alla andra hihi!
Tack för förklaringen om affirmationer! Och skönt att höra att smärtorna är bättre, hoppas att det fortsätter så.