• Anonym (..)

Varför anses det så illa att vara emot abort?

Aldrig har väl något i modern tid irriterat folk så mycket som abortmotsånd. Vad är det för fel att tycka att abort är mord? Som det på sätt och vis är.. även ett embryo är en levande varelse. Nu är jag kvinna och har själv gjort abort och jag blev abortmotståndare efter aborten. Ännu värre irritation och debatter skapar det när män är emot aborter. Varför bryr sig folk så mycket om vad andra tycker? Man går emot naturen när man gör abort

• Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?
  • Anonym (Aborter)
    MOLLY50 SKREV 2023-03-28 13:48:28 FÖLJANDE:
    "Absolut går det att leva utan sex. För dig. 
    Men för andra så är det kanske svårt.
    Då får man åtminstone försöka se till att skydda sig om man absolut inte vill ha barn.
    Eller avstå från penetrerande sex.
    Då ahr man gjort det man kan.,
    Att tvinga någon annan att genomgå en graviditet och förlossning mot sin vilja är inte heller ok,tycker jag."

Varför ska jag ha sympati för erat sexliv om du säger att det fungerar bra om jag är utan sex?

• Anonym (Aborter)
    Anonym (Aborter) skrev 2023-06-07 15:30:38 följande:
    Och om det ska fungera bra för mig att vara utan sex så ska det gälla för alla andra.
    Många snackar om att det ska handla om rättighet till sex när män utan sexpartner klagar men det är ju vad ni själva tycker tydligen att ni har rättighet till sex men använder det argument enbart när det passar er själv.
    Jag har inte sagt något om att jag klarar mig bra utan sex dessutom 

Och om vissa personer ska vara utan sex men du kan inte acceptera att scenario där du är utan sex så skulle man likaväl kunna säga att vissa kvinnor ska gå igenom en förlossning mot deras vilja.
    Tillägg.
    Och eftersom du själv säger det går bra för mig att vara utan sex så får ni själva avstå från sex så behöver ni inte preventivmedel och aborter
  • Anonym (därför)
    Anonym (Pro life & vegan) skrev 2023-06-05 20:12:29 följande:

Jag ser det som "etiskt mord", även om det ej är "juridiskt mord" (utom i extremfall som fall där inte båda liven kan räddas). Jag är för att avstå från detta "etiska mord" ÄVEN OM det är lagligt att utföra det. Jag är för att använda valet till att inte göra abort.

Exakt som jag i egenskap av djurrättsman är för valet att avstå från animalier ÄVEN OM de är lagliga.

Stolt Pro Life and Vegan. (Det är ett begrepp i anglosaxiska länder, men åsiktskombinationen finns i stprt sett inte i Serige, inte än åtm.)

Tja, du har såklart all rätt till en åsikt och kalla det för vad du vill så länge du inte förväntar dig att andra ska behöva leva efter det.

Och det är väl där det blir problem för abortmotståndare och veganer nöjer ju sig oftast inte med att bara ha en åsikt, de propagerar ju ofta för förbud mot att göra på andra sätt än de vill och vill att abort och kött ska förbjudas. Och det ÄR ju de facto att försöka styra vad andra får eller inte får göra. 

Och där ha du svaret på TS fråga, varför anses det så illa att vara emot aborter. För att att man anser sig ha rätt att bestämma över andra människors kroppar.
  • Anonym (Aborter)
    Anonym (därför) skrev 2023-06-07 16:04:20 följande:
    Tja, du har såklart all rätt till en åsikt och kalla det för vad du vill så länge du inte förväntar dig att andra ska behöva leva efter det.

Och det är väl där det blir problem för abortmotståndare och veganer nöjer ju sig oftast inte med att bara ha en åsikt, de propagerar ju ofta för förbud mot att göra på andra sätt än de vill och vill att abort och kött ska förbjudas. Och det ÄR ju de facto att försöka styra vad andra får eller inte får göra. 

Och där ha du svaret på TS fråga, varför anses det så illa att vara emot aborter. För att att man anser sig ha rätt att bestämma över andra människors kroppar.
    På samma sätt som kvinnor kan neka män sex så kan män neka kvinnor aborter 
  • Anonym (Aborter)
    Anonym (därför) skrev 2023-06-07 16:04:20 följande:

Det är ju det som många gör för andra saker. 
    Man vill använda samhällets resurser när det passar en själv bra. 

Om man vill inte att andra ska få bestämma över deras kropp så måste de först försöka så dey går genom privatavården.. 
  • Anonym (därför)
    Anonym (Aborter) skrev 2023-06-07 16:20:45 följande:
    På samma sätt som kvinnor kan neka män sex så kan män neka kvinnor aborter 
    Och på samma sätt som kvinnor kan skita i män som surar för att de inte fick doppa och knulla med någon annan istället så kan de skita i vad abortmotståndare tycker och göra abort om de vill.
  • Anonym (därför)
    Anonym (Aborter) skrev 2023-06-07 16:23:54 följande:
    Det är ju det som många gör för andra saker. 
    Man vill använda samhällets resurser när det passar en själv bra. 

Om man vill inte att andra ska få bestämma över deras kropp så måste de först försöka så dey går genom privatavården.. 
    Japp, man ser någon nytta i att resurser används för något och så bestämmer man att de blir så. Och nu har vi ju som tur är bestämt att resurser ska kunna användas för att avsluta oönskade graviditeter.

Privatvård bekostas ju ändå av samma skattepengar, enda skillnaden är att ägarna kan ta ut vinster.... så abort blir det ju oavsett men nån bli rik på det.
  • Anonym (Aborter)
    Anonym (därför) skrev 2023-06-07 16:35:50 följande:
    Japp, man ser någon nytta i att resurser används för något och så bestämmer man att de blir så. Och nu har vi ju som tur är bestämt att resurser ska kunna användas för att avsluta oönskade graviditeter.

Privatvård bekostas ju ändå av samma skattepengar, enda skillnaden är att ägarna kan ta ut vinster.... så abort blir det ju oavsett men nån bli rik på det.
    Finns privatvård som betalas ej av skattepengar 
  • Polyrytm
    Marmite Devil skrev 2023-06-03 13:03:21 följande:
    Polyrytm skrev 2023-06-03 02:48:37 följande:
    Du vill inte fortsätta vår diskussion,  förresten? Nyfiken på hur du tänker.

Jag missade ditt inlägg. 

Det är obehagligt att använda känsloargument för att pressa någon att behålla ett barn hon inte vill ha. Då menar jag den typ av tårdrypande trams som du postade i ett tidigare inlägg.

Det är obehagligt därför att det är tillräckligt svårt att göra en abort utan att någon psykopat försöker påverka beslutet, och därför att det faktiskt kan vara bäst för alla inblandade parter att en del barn aldrig föds. 

Jag antar att du är pacifist, vegan och driver familjehem för nyfödda som inte har en kompetent förälder? 

Känsloargument? Du verkar vara väldigt känsloladdad i din argumentation och hur du skriver. 
    Min text beskrev min definition av en individ, eftersom du av någon anledning inte vill/kan säga när du tycker ett foster blir en individ. 

Vem är det du kallar psykopat? 

För mig är det inte svart eller vitt kring abort och jag har varit i den situationen också med exflickvänner.

Nej, jag är ej pascifist, jag tror på rätten att använda våld för att freda mig och min familj. Den rätten är medfödd hos varje individ och skall aldrig inskränkas, oavsett om det är enskilda individer som attackerar en eller ett grannland som invaderar. 

Jag är emot köttindustrin men äter vilt ibland. Försöker hjälpa människor i min vardag, om jag kan.

Jag tycker att abort har blivit ungefär som att gå till tandläkaren, fast det i slutändan är ett liv som släcks. Det har blivit slentrianmässigt av det hela.
  • Anonym (Aborter)
    Anonym (därför) skrev 2023-06-07 16:29:43 följande:
    Och på samma sätt som kvinnor kan skita i män som surar för att de inte fick doppa och knulla med någon annan istället så kan de skita i vad abortmotståndare tycker och göra abort om de vill.
    Och män kan skita vad kvinnor tycker och ändra lagstiftningen för aborter.
    Även som har sex kan strunta i vad kvinnor säger och ändra lagstiftningen för aborter
Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?