• Anonym (..)

Varför anses det så illa att vara emot abort?

Aldrig har väl något i modern tid irriterat folk så mycket som abortmotsånd. Vad är det för fel att tycka att abort är mord? Som det på sätt och vis är.. även ett embryo är en levande varelse. Nu är jag kvinna och har själv gjort abort och jag blev abortmotståndare efter aborten. Ännu värre irritation och debatter skapar det när män är emot aborter. Varför bryr sig folk så mycket om vad andra tycker? Man går emot naturen när man gör abort

• Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?
  • Anonym (konstigt argument)
    Anonym (därför) skrev 2023-05-11 14:34:52 följande:
    Ja och det gick ju skitbra, eller hur?

Vad jag är ute efter... att du ska svara på en ganska enkel fråga.

VAD TROR DU HÄNDER OM MAN BÖRJAR FÖRBJUDA ALLT NÅGON VILL SKA FÖRBJUDAS?

Men det verkar tydligen vara jätte jätte svårt....
    Ja det är svårt, jag har ingen glaskula att se in i framtiden så jag förstår inte vad du är ute efter att jag ska svara.

Men att diskutera och införa diverse förbud är ingenting som ä konstigt alls, det har länge varit och är fortfarande en naturlig del i samhället.
  • Anonym (därför)
    Anonym (konstigt argument) skrev 2023-05-11 15:09:38 följande:
    Ja det är svårt, jag har ingen glaskula att se in i framtiden så jag förstår inte vad du är ute efter att jag ska svara.

Men att diskutera och införa diverse förbud är ingenting som ä konstigt alls, det har länge varit och är fortfarande en naturlig del i samhället.
    Du menar att du inte har någon som helst uppfattning och vad du tror skulle kunna hända om vi börjar förbjuda allt någon tycker borde förbjudas? Det har jag faktiskt väldigt svårt att tro...

Ja att propagera för tvinga igenom sin vilja på andra genom förbud är ju alltid enklare än att acceptera att andra ska trycka igenom sin vilja på en själv Flört 
    Anonym (därför) skrev 2023-05-11 15:35:35 följande:
    Du menar att du inte har någon som helst uppfattning och vad du tror skulle kunna hända om vi börjar förbjuda allt någon tycker borde förbjudas? Det har jag faktiskt väldigt svårt att tro...

Ja att propagera för tvinga igenom sin vilja på andra genom förbud är ju alltid enklare än att acceptera att andra ska trycka igenom sin vilja på en själv  // Flört 
    Svara själv då om du tycker svaret är så självklart? Jag vet som sagt inte vad du är ute efter eller att man ska svara. Vi har som sagt alltid i samhället diskuterat förbud och sedan infört dem i lagar, vad som händer är väl till exempel att man får ett straff om man gör något som är förbjudet och olagligt.
  • Anonym (därför)
    Anonym (konstigt argument) skrev 2023-05-11 15:45:00 följande:
    Svara själv då om du tycker svaret är så självklart? Jag vet som sagt inte vad du är ute efter eller att man ska svara. Vi har som sagt alltid i samhället diskuterat förbud och sedan infört dem i lagar, vad som händer är väl till exempel att man får ett straff om man gör något som är förbjudet och olagligt.
    Jag vet redan vad jag själv tycker, jag undrade vad du tror men du verkar ha extremt svårt att svara på det.

Vad som händer om man bryter mot saker som redan ÄR förbjudna tror jag alla redan vet. Men det var inte det jag frågade dig om.... det jag frågade dig var vad tror du händer om vi BÖRJAR förbjuda allt någon tycker ska förbjudas?
    Anonym (därför) skrev 2023-05-11 15:58:56 följande:
    Jag vet redan vad jag själv tycker, jag undrade vad du tror men du verkar ha extremt svårt att svara på det.

Vad som händer om man bryter mot saker som redan ÄR förbjudna tror jag alla redan vet. Men det var inte det jag frågade dig om.... det jag frågade dig var vad tror du händer om vi BÖRJAR förbjuda allt någon tycker ska förbjudas?
    Vem har sagt att man ska förbjuda allt någon vill? Man får väl diskutera saken först tänker jag. Sedan kanske en viss fråga kommer till slut upp i riksdagsdebatter och kanske går det igenom i lag.
  • Anonym (därför)

Men skitsamma, du vill uppenbarligen inte svara på den frågan och jag tror du vet lika bra som jag varför du slingrar dig.

Poängen är att du kanske borde fundera lite över om det är så smart att gapa om förbud för du är inte den enda som gör det och rätt vad det är så är det DIN frihet som blir drabbad och saker DU gillar som blir förbjudna.

Anonym (därför) skrev 2023-05-11 16:06:07 följande:

Men skitsamma, du vill uppenbarligen inte svara på den frågan och jag tror du vet lika bra som jag varför du slingrar dig.

Poängen är att du kanske borde fundera lite över om det är så smart att gapa om förbud för du är inte den enda som gör det och rätt vad det är så är det DIN frihet som blir drabbad och saker DU gillar som blir förbjudna.

Jag har redan svarat att jag inte kan svara bättre än att man kanske får ett straff eller så. Det händer ju redan att vi har olika förbud, vissa gillar det andra är inte lika förtjusta. Det är väl vad som händer. Det finns redan lagar och förbud som begränsar mig. Det är ingen nyhet alls att man förbjuder saker som vissa gilla och andra inte, sen har jag inte ens gapat om att jag vill ha något rökförbud.
  • Anonym (därför)
    Anonym (konstigt argument) skrev 2023-05-11 16:23:30 följande:
    Jag har redan svarat att jag inte kan svara bättre än att man kanske får ett straff eller så. Det händer ju redan att vi har olika förbud, vissa gillar det andra är inte lika förtjusta. Det är väl vad som händer. Det finns redan lagar och förbud som begränsar mig. Det är ingen nyhet alls att man förbjuder saker som vissa gilla och andra inte, sen har jag inte ens gapat om att jag vill ha något rökförbud.
    Och det är allt du tror händer?
    Det kan inte vara så att man till slut inte får göra någonting för det har ju förbjudits för att någon tyckte det?

Är det ett sånt samhälle du vill leva i eller räknar du bara iskallt med att bara det du tycker ska förbjudas kommer bli förbjudet och allt du gilla kommer vara kvar?
  • Anonym (därför)

Det förbudsförespråkare ofta glömmer är att en demokrati inte BARA handlar om förbud utan minst lika mycket om tolerans

Anonym (därför) skrev 2023-05-11 16:34:11 följande:
    Och det är allt du tror händer?
    Det kan inte vara så att man till slut inte får göra någonting för det har ju förbjudits för att någon tyckte det?

Är det ett sånt samhälle du vill leva i eller räknar du bara iskallt med att bara det du tycker ska förbjudas kommer bli förbjudet och allt du gilla kommer vara kvar?
    Nej, jag tror inte att allting kommer att förbjudas, och så är det ju inte heller, alla förslag går ju inte igenom men vissa förbud blir ju klubbade.

Nej jag räknar inte med att allt jag tycker ska bli, var får du det ifrån? Det jag skrivit är att man får diskutera sådana frågor och komma med förslag.
Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?