Tycker du man ser mager ut om man är 160-162 cm och väger 49-51 kg?
Får ibland kommentarer om att jag ser avmagrad ut, men tycker jag har en fullt rimlig vikt. Vad anser ni här på FL?
Får ibland kommentarer om att jag ser avmagrad ut, men tycker jag har en fullt rimlig vikt. Vad anser ni här på FL?
Det beror på hur man är byggd. (kraftig/tunn benstomme är dock en myt). 49 kg till 160 ligger inom normalt bmi så det borde ju inte vara något anmärkningsvärt.
Jag själv ligger 0,1 ifrån det BMI:t och jag är rätt kurvig, tex.
Ja, man inte bara ser mager ut. Man ÄR mager.
Med den vikten till den längden kan man omöjligt ha speciellt mycket muskler så kan inte "tonad" och vältränad ut. Man har inte heller specellt hög fettprocent _obviously_ med de proportionerna.
Det spelar ingen roll "hur man är byggd" eller går på myten om att benstommen är kraftigare hos en del, med den vikten till den längden kommer man alltid att vara mager.
Om någon säger något annat ljuger personen.
Med den vikten till den längden kan man omöjligt ha speciellt mycket muskler så kan inte "tonad" och vältränad ut. Man har inte heller specellt hög fettprocent _obviously_ med de proportionerna.
Det spelar ingen roll "hur man är byggd" eller går på myten om att benstommen är kraftigare hos en del, med den vikten till den längden kommer man alltid att vara mager.
Som många påpekat, det beror på hur man är byggd för övrigt. Jag vägde så lite tills jag var drygt 35 (längd och vikt). Då såg det bra ut, smal förvisso, men absolut inte något benrangel. När jag fick barn så ändrade sig min kropp och när jag vägde så efter min graviditet, så såg jag mager ut istället.
Nu väger jag nästan 10 kilo mer och får ändå höra att jag ser så smal ut
Jag är 180cm och ser som snyggast ut när jag väger min längd -110, om du förstår! Alltså motsvarade till dig. Läste nån fånig tråd på Flashback om att killar tycker det är snyggast också, hahah.. Individuellt dock, förstås.
Är själv 160 och väger strax över 60, får alltid höra av alla att jag är smal och snygg.. väger jag under 55 ser jag i det närmast sjuk ut :-P