• Anonym (-)

Tycker du man ser mager ut om man är 160-162 cm och väger 49-51 kg?

Får ibland kommentarer om att jag ser avmagrad ut, men tycker jag har en fullt rimlig vikt. Vad anser ni här på FL?

• Svar på tråden Tycker du man ser mager ut om man är 160-162 cm och väger 49-51 kg?
  • cutepenguin

Jag är 163 och väger 52. Får också kommentarer (främst från familj) att jag är ?tunn?, ?snart försvinner? osv.

• Anonym (Beror nog på)

Beror nog på hur ens kropp är byggt. Jag hade det förhållandet mellan vikt och längd tidigare 170cm /58kg och jag fick omväxlande kommentarer om att jag antingen var skitsnygg+smal eller för mager.

Jag låg då på det lägsta BMI inom normalviktspannet. Så länge man själv är nöjd och inte blir underviktig så spelar det väl mindre roll vad andra tycker tänker jag.

• Anonym (Beror nog på)

Det kan ju också spela in om man alltid sett ut så eller om man gått ner i vikt. Om någon ens närhet som tidigare haft hull blir väldigt smal så kan ju familj och vänner reagera eftersom det ju kan vara ett tecken på att man inte mår bra fysiskt eller psykiskt.

• Pentra

Jag är 162 cm. Och när jag vägde runt 50 kg så fick jag höra att jag var en revbenstango. ... Mvh, Pentra

• OlgaElvira

Det beror på hur man är byggd om man är finlemmad, tunn benstomme, så ser man inte lika mager ut som om man har kraftigare benstomme då syns knän, armbågar, nyckelben och höftben mycket mer och man upplevs som mager. Hur fettet på kroppen är placerat påverkar också hur man ser ut.

• Duckan

Säger som övriga, beror på hur man är byggd, men tror inte att man ser stor ut så att säga.

• Anonym (-)
    OlgaElvira skrev 2018-09-14 09:26:47 följande:

Det beror på hur man är byggd om man är finlemmad, tunn benstomme, så ser man inte lika mager ut som om man har kraftigare benstomme då syns knän, armbågar, nyckelben och höftben mycket mer och man upplevs som mager. Hur fettet på kroppen är placerat påverkar också hur man ser ut.

Om man har breda axlar som är avmagrade och väldigt smal övrigt med ingen mage, röv osv?
  • Anonym (M)

Ja det gör man. Det är förmodligen även undervikt enligt BMI.

• Anonym (S)

Beror på hur man är byggd. Jag är 167cm, väger 51, är smal men inte mager.

• Anonym (A)

Nej det tycker jag inte. Jag är 163 och väger runt 45 kg och ser inte mager ut.

Svar på tråden Tycker du man ser mager ut om man är 160-162 cm och väger 49-51 kg?