Inlägg från: Anonym (patient 0) |Visa alla inlägg
  • Anonym (patient 0)

37 graders feber

Anonym (Strategi) skrev 2018-09-15 13:15:15 följande:
    Jag har haft både öroninflammation, halsfluss och lunginflammation utan feber, febern i sig har inget egenvärde.

Samma här.
    Fick en halsfluss utan feber, och eftersom jag inte fick antibiotika slutade det i halsböld. Jag fick kämpa över en vecka med vårdcentralen när jag hade halsbölden, för jag hade ju ingen feber så det var bara att sluta gnälla och gurgla med saltvatten enligt dem Död

Till slut åkte jag in på akuten där jag efter några dagar fick hjälp. Det tog tid innan de kom underfund med orsaken. Jag hade ingen feber och vid halsfluss/böld var det ju brukligt att ha rätt hög feber. Nu har vårdcentralen hos mig äntligen accepterat att jag inte får feber vid sjukdomar.

Är detta så ovanligt verkligen? Låter ju som att jag inte är den enda som inte får feber? När jag får virussjukdomar så håller det i sig i flera veckor i form av hängighet och ledvärk i kroppen. Borde inte sjukvården sluta gå enbart efter feber vid sjukdomstillstånd?

Önskar att jag fick feber istället! Vilken dröm att bli frisk fortare och att få slippa långvarig värk!

• Anonym (patient 0)
    Anonym (Josefin) skrev 2018-09-16 20:49:37 följande:

Jag får heller aldrig feber. Frustrerande för det är alltid någon sköterska som hävdar att ALLA får feber om man har den och den sjukdomen... och likförbaskat har jag haft lunginflammation och allt möjligt utan feber.

Ja, det är hemskt. Man får kämpa så mycket mer för att få hjälp. och det är ingen trevlig känsla att bli misstrodd jämt och ständigt. 

Jag är så nyfiken över vad det beror på att inte alla får feber. Om det kan vara något fel med immunförsvaret eller om det är någon kronisk sjukdom som gör att kroppen inte längre orkar kämpa emot. Jag hade feber som liten, så jag förstår inte varför det försvann när jag blev äldre.

Intressant att det är så många nu som sagt att de inte får feber, eller blir sjuka vid väldigt låga temperaturer.
  • Anonym (patient 0)
    Anonym (en till) skrev 2018-09-16 00:16:18 följande:
    Men gud vad jag känner igen mig, tack! Min kropp är helkass på att få till feber, den är allergisk mot allt och inget istället.

Så därför blev jag inte frisk på många många veckor för några år sen och en gång fick de till sist ge mig antibiotika för en bakterie som är så klen så den normalt inte orsakar infektion hos människa ens.

Tack och lov har det bättrat sig mycket efter att jag fick opererat bihålorna men mitt sämsta år var jag bara frisk (så att jag kände mig frisk) fem dagar på hela året.
    Usch, det låter snäppet värre än mig. Jag har aldrig haft något år då jag varit så sjuk, att jag bara känt mig frisk 5 dagar på hela året. Däremot är det precis som skov, där man får en löjligt förkylningsvirus som stannar kvar i kroppen 2-3 månader. 

Har du försökt få någon utredning till varför din kropp reagerar så, eller var det bara en lyckoträff att du kände dig bättre efter att du opererade bihålorna?
Svar på tråden 37 graders feber