• Anonym (Kl)

Är det skadligt att inte äta eller dricka på ett par dagar?

Verkligen försökt tvinga i mig snart över ett dygn men får inte i mig något knappt

• Svar på tråden Är det skadligt att inte äta eller dricka på ett par dagar?
  • Anonym (Nä)

Nej men det viktigaste är att du får i dig vätska

• Anonym (Kl)

Hur lite är ok att dricka? Duger 2 dl vatten och 1 dl blåbärs soppa för att överleva någorlunda

Yr, ser suddigt. Kramp i benen

Varför tappar man jag aptiten vid sorg o chock

• Anonym (sök hjälp)

om du är i sorg/chock/depression och tappat all matlust och inte ens får i dig vätska, får du söka hjälp. Så du kan må bättre :) 

• Anonym (Nä)
    Anonym (Kl) skrev 2018-09-16 03:01:07 följande:

Hur lite är ok att dricka? Duger 2 dl vatten och 1 dl blåbärs soppa för att överleva någorlunda

Yr, ser suddigt. Kramp i benen

Varför tappar man jag aptiten vid sorg o chock

Nej man behöver få i sig minst 1-1,5 liter vätska per dag. Varför äter och dricker du inte ?
  • Anonym (Kl)

Mår för dåligt

Vad kan hända vid bara 3 dl vätska om man bara ligger ner

• Anonym (Nä)
    Anonym (Kl) skrev 2018-09-16 03:15:27 följande:

Mår för dåligt

Vad kan hända vid bara 3 dl vätska om man bara ligger ner

Du kan bli uttorkad. Jag råder dig att söka hjälp på sjukhus eller en jourhavande kompis
  • Meriall

Du behöver inte äta om det bara är några dagar men du behöver mer vätska. Blåbärssoppa och vatten är jättebra. Försök tredubbla intaget.

Tänk på att när du får så lite näring så blir du svagare och därmed mer påverkad av sorgen/chocken.

Be en vän besöka dig och hålla koll på din hälsa om du inte själv orkar tänka på det.

• Anonym (drick!)

Tvinga dig själv att dricka, så att du överlever fram tills dess att du kan börja leva igen! För den dagen kommer, även om jag förstår att den känns avlägsen just nu.

• Anonym (Kl)

Har knappt fått i mig något sen i fredags eftermiddag

• Anonym (Försök dricka mer)
    Anonym (Kl) skrev 2018-09-16 10:49:24 följande:

Har knappt fått i mig något sen i fredags eftermiddag

Drick saft, fruktsoppor och sånt så att du får i dig tillräckligt vätska iaf. Det är absolut viktigast. Eventuellt behöver du ta vätskeersättning så du får i dig, det låter som att du redan är uttorkad.

Om det är svårt att dricka mycket på en gång så ta det i smuttar. Eller med sked.

Då borde också försöka prata med någon när du mår så dåligt. Har du någon som kan komma förbi med något lätt att äta och dricka när du mår då dåligt?
Svar på tråden Är det skadligt att inte äta eller dricka på ett par dagar?