• bippan

    Vilken ålder är lättsammast?

    Som rubriken lyder, alltså vilken ålder på barn tycker ni är den bästa/roligaste/lättsammaste tiden?

    Förstår givetvis att det är olika utifrån personligheter men på ett ungefär vore roligt att veta

  • Svar på tråden Vilken ålder är lättsammast?
  • Lynxsa

    1år fantastiskt roligt.

    2år-3år. Ömsom mardröm ömsom himlen. Mest mardröm..

    3-4 år behaglig och rätt avslappnad

    4-5 börjar bli uppkäftig men samtidigt enklare då det går att prata med dem

    Tur att de är söta. Blir ju vansinnig ibland men så kommer de och kryper upp i famnen och säger mamma jag älskar dig, då är allt bra igen

  • Fru Ve

    Från skolåldern och uppåt tycker jag. Roligare då man kan hitta gemensamma saker att göra och man kan prata och diskutera med barnen.

  • Alexi

    Bebisåldern (upp till ett år ungefär), sen tokjobbigt i flera år och sen har det känts lättare för varje år ju äldre de blivit. Det är hemskt lättsamt (för det mesta) och kul med skolbarn.

  • syntharen

    Jag gillar att få sova så om jag bara ska gå efter det så är det lättast efter 5-års åldern då iaf vår äldsta son sov genom hela natten OCH kunde gå upp själv (han är morgonpigg och stiger gärna upp innan 6!). Men annars tycker jag varje ålder har sin charm. Vår äldsta är 8 år nu så vet inte hur barnlivet ser ut längre fram men han är iaf väldigt lätt att ha att göra med. Vårt andra barn, också en pojke, är 2 år och jag kan nog tycka att den åldern är jobbigast av alla åldrar. Men samtidigt väldig rolig då han börjar prata mer och mer och man får se hans personlighet mer och mer också. I januari kommer lillasyster och jag både längtar och bävar för bebistiden med vakna nätter, amning samtidigt som man ska fäktas med en 2,5-åring... Men alla åldrar har sin charm och kan både vara jobbig och härlig på samma gång. Måste jag välja säger jag 7-8 års åldern.

  • Mrs Green

    Mellan 10-13 tycker jag. Eller egentligen från att de börjar skolan, men det är klart livet blir enklare när man inte längre behöver passa en hämtningstid på fritids varje dag. 

  • Alexi
    Mrs Green skrev 2018-09-18 20:55:12 följande:
    Mellan 10-13 tycker jag. Eller egentligen från att de börjar skolan, men det är klart livet blir enklare när man inte längre behöver passa en hämtningstid på fritids varje dag. 
    Ja herregud vad jag kan längta efter att slippa hämtningar och lämningar. Hur orkar folk börja om med stora mellanrum mellan barnen och lägga åtta år till på hämtningar och lämningar?
Svar på tråden Vilken ålder är lättsammast?