[quote=79076121][quote-nick]1234568 skrev 2018-09-21 20:22:16 följande:[/quote-nick]Drastiskt? För det första så är det inte normalt att man är trött jämt och ständigt., inte orkar med något och känner sig sjuk ofta. Speciellt inte för barn.
Listan är en rätt normal lista på blodprover, när första omgången (bara blodbilden) inte visat något avvikande. Och proven tas ju såklart vid ett och samma tillfälle för att bespara barnet smärta.
Dessa prover täcker en stor del av våra inre organ (problem med dem kan ge trötthet), täcker infektioner, täcker anemi och brister på vitaminer som ger trötthet som symptom. Det är faktiskt ingen lång lista. Tänk om något skulle vara allvarligt fel, och man missar det för att man inte kollade ordentligt.
Innan du får tex diagnosen depression så kontrolleras dessa värden, och fler där till. Du tycker inte att ett barn som känt sig sjuk från och till ska få en adekvat undersökning.
Det här är en lista på prover man ska ta i detta skede. Och nu har jag jobbat länge inom vården, och det är inte drastiskt alls. Det är en normal lista vid oförklarad trötthet.[/quote
Menar verkligen inte att negligera eller att inte ta trötthet på allvar men jag arbetar också inom vården och träffar många föräldrar med trötta barn, en av de vanligaste orsakerna att föräldrar söker vård till sitt barn skulle jag tro. Sällan trötthet är annat än trötthet, är det någit allvarligare har barnet oftast andra symtom, att ta alla de proverna på alla trötta barn är inte etiskt rätt utan här är det läkarna som gör den bedömningen. Ts dotter låter normal hon var frisk hela våren o sommaren.