Anonym (Oj) skrev 2018-09-29 17:42:33 följande:
Det är ju bevisat att många adopterade barn växer upp och upplever identitetskris.
Tänker då på dessa barn som - kanske - komner reagera rätt så starkt på sanningen.
Att dessa barn blev fråntagna sina bio föräldrar för att TS valde att behålla dom själv.
Att ts bär dem och att hon har laglig rätt vet vi redan. Ho knyter ann och barnen knyter ann men det vesäntliga är ju hur barnen kommer växa upp. Vad är rätt och fel för dom?
TS visste vad hon gav sig in i när embryona fördes in. Och bara för att hon har ångrat sig och har rätten på sin sida så tycker inte jag att det hon planerar att göra är rätt.
Barn kidnappas och adopteras bort mot föräldrars vilja pga fattigdom.
Det är ju lite samma sak som denna situation.
TS ställer upp, bioföräldrarna lägger ut enorma summor, graviditeten tar sig och sen ska TS behålla barnen.
Jag tycker synd om barnen som drabbas av detta. Får så ont i magen.
Bedrövligt för TS också, säger inget om det men hon tänker definitivt inte på barnen i denna situation
Ja, jag vet att många adopterade barn mår dåligt, precis som de som blivit till via donator. Men, det gäller inte alla, och hur det blir för TS barn vet vi inte, eftersom ingen här är spåtant.
Visst är det så att de moraliska och det juridiska inte alltid går hand i hand. Jag tycker personligen att barnen blir fråntagna något oavsett vad TS väljer att göra. Antingen den kvinna som de knutit an till i magen (det är ett trauma även för spädbarn att bli separerade från sin anknytningsperson), eller sin biologiska mor (den biologiska pappan får de växa upp utan oavsett vad som händer, eftersom det är en anonym spermadonator).
Om du tror att de som kidnappar barn för att tjäna pengar är fattiga, är du ganska naiv. Det är kalla, hänsynslösa människor som ägnar sig åt människohandel för förtjänstens skull, inte för att få mat för dagen.
De som adopterar bort, eller överger, sina egna barn däremot, är oftast fattiga och/eller i en svår social situation. De flesta normalfuntade människor överger inte sitt barn om de inte måste. Vilket på sätt och vis har koppling till TS situation, eftersom hon knyter an till dessa barn lika instinktivt som vilken biologisk mamma som helst under en graviditet. Hormonerna struntar fullständigt i om ägget är donerat eller inte, liksom.
Rent krasst är det så att paret som beställt den här graviditeten utnyttjar en annan människa för att få barn. Det tycker jag är lika moraliskt förkastligt som att ta emot pengar för att sedan ångra sig. Det spelar ingen roll om TS gick med på detta helt frivilligt och utan tvång, är man normalintelligent inser man att sådant här är komplicerat rent känslomässigt, och att sådant här då kan hända. Inte heller de tänkte på barnen i detta, det tillhör sakens natur att man vill ha barn för sin egen skull, inte för barnets.