Inlägg från: Anonym (Lycka till!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lycka till!)

Vill behålla barnet

Anonym (Ånger) skrev 2018-09-20 12:00:57 följande:

Nu sitter jag och väntar på min tur. Har så ont i magen att det känns som jag ska spy.

Lycka till med vad du än gör! 

Tänker på dej nu så du är inte ensam. Måste vara fruktansvärt..
  • Anonym (Lycka till!)
    Tiina87 skrev 2018-09-21 20:37:15 följande:
    Det är fortfarande barn vi pratar om.
    OT men ALLA dina inlägg jag sett har alltid bestått av en enda mening, kanske i sällsynta fall två korta meningar som bara tar upp en rad.. Med det inte sagt att vissa inte skulle vara bra, har plussat på en hel del.

En hemskt tråkig situation har verkligen uppstått här. Jag tycker att TS absolut ska följa sitt hjärta. Kan tänka mig att många som hävdar barnlösa parets rätt är sådana som är i, eller är rädda att hamna i en liknande situation. Man kan ju lika gärna se det som att kvinnan donerat ett ägg (2) till TS, då inget kontrakt finns.
  • Anonym (Lycka till!)
    Tiina87 skrev 2018-10-29 17:52:44 följande:
    Missade du något eller förstår du inte? DET ÄR NYA REGLER FRÅN 1 JANUARI 2017. Förstår du? Nya regler från 1 januari 2017, snart två år sedan.
    Om du hade brytt dig om att ens läsa länken så hade du sett att DET ÄR NYA REGLERNA FRÅN 1 JAN 2017.. 
  • Anonym (Lycka till!)
    Anonym (Tvillingmamma) skrev 2018-11-07 18:50:33 följande:
    Jag gjorde ivf via landstinget efter 1 jan 2017 och då var det inga krav på att vara gift. Känner flera som inte är gifta som gjorde vid samma tidpunkt.
    Jag har absolut inte hävdat att man måste vara gift! Det e finskan/åländskan som hävdar det..
  • Anonym (Lycka till!)
    Tiina87 skrev 2018-11-07 19:45:41 följande:
    Om du menar mig så är jag varken finsk eller åländsk.
    Jag menar dej, då får jag väl be dej om ursäkt då. Det jag gick på var ditt finska namn och att du tidigare skrivit "där jag bor gäller samma regler som i Sverige".
Svar på tråden Vill behålla barnet