• Anonym (Laban)

Blivit ghostad!

Misstänker att så är fallet...för första gången dessutom;(

Ska man bara acceptera och försvinna under jord eller bör man konfrontera?

En del av mig är så förbannad och tycker det är så lågt så bara därför vill jag höra av mig och låtsa som ingenting. Att jag inte ens märkt att jag blivit ghostad. Så att den andra blir obekväm och får svettas lite;)

Vad brukar ni göra i samma sits?

• Svar på tråden Blivit ghostad!
  • Anonym (Höt inte av dig)

Ghostare är egoistiska personer! Jag vet hur mycket du vill skriva och kontakta honom - men mitt råd är att inte skriva minsta lilla!! Jag lovar, du kommer att tacka mig sen.

• Anonym (Ghosta=försvinna spårlöst)
    Anonym (?) skrev 2018-09-18 18:58:08 följande:

Vad betyder ghostad?

Men alltså... googla! Hur svårt kan det vara?!?

TS, bara släpp det.

En ghostare är en feg person, och fegisar är alltid konflikträdda och nonchalanta.

Och hur sexigt är det???

MYCKET oattraktiv egenskap som kommer gå igen i hela relationen så fort ni är oense eller konflikt uppstår.

Var glad att det visade sig i tid!!!

• Anonym (!!)
    Anonym (Ghosta=försvinna spårlöst) skrev 2018-09-18 19:53:13 följande:
    Men alltså... googla! Hur svårt kan det vara?!?
    Men fan vad otrevlig. 
  • eilgbmls

Varför skulle alla ghostare vara egoistiska personer?

Själv så bröt jag kontakten med 100% av mitt umgänge online så väl som offline för att jag inte orkade lägga tiden som jag ansåg att relationerna krävde. Det ansåg jag då och anser fortfarande är mer hederligt än att bara gradvis bli nonchalant och obrydd då vederbörande kan få för sig att de inte betyder något när det i själva verket är tvärtom.

En relation som man inte kan ge hundra procent i blir en orättvis arbetsfördelning.

• Anonym (Höt inte av dig)
    eilgbmls skrev 2018-09-18 20:00:53 följande:

Själv så bröt jag kontakten med 100% av mitt umgänge online så väl som offline för att jag inte orkade lägga tiden som jag ansåg att relationerna krävde. Det ansåg jag då och anser fortfarande är mer hederligt än att bara gradvis bli nonchalant och obrydd då vederbörande kan få för sig att de inte betyder något när det i själva verket är tvärtom.

En relation som man inte kan ge hundra procent i blir en orättvis arbetsfördelning.

Du kanske kan tala om för personen ifråga att du inte är intresserad? Är det så svårt?

Den som blivit ghostad fattar ju inte vad som har hänt, vi är inte tankeläsare direkt.

De som ghostar tror att de är så speciella.
  • eilgbmls
    Anonym (Höt inte av dig) skrev 2018-09-18 20:10:07 följande:
    Du kanske kan tala om för personen ifråga att du inte är intresserad? Är det så svårt?

Den som blivit ghostad fattar ju inte vad som har hänt, vi är inte tankeläsare direkt.

De som ghostar tror att de är så speciella.
    Det är väl främst TS detta handlar om.

Varför skulle den som ghostar veta mer om vad som hänt menar du?
    eilgbmls skrev 2018-09-18 20:00:53 följande:

Du ser ingen poäng i att förklara och säga som det är istället?

Du känner dig bättre till mods när DU fimpat och lämnat vänner som antagligen inte fattar någonting vad som hänt?

Detta förstärker bara min bild av ghostare som nonchalanta, fega egoister.
  • eilgbmls
    Anonym (Ghosta=försvinna spårlöst) skrev 2018-09-18 20:29:39 följande:
    Du ser ingen poäng i att förklara och säga som det är istället?

Du känner dig bättre till mods när DU fimpat och lämnat vänner som antagligen inte fattar någonting vad som hänt?

Detta förstärker bara min bild av ghostare som nonchalanta, fega egoister.
    Säga hur vad är? Jag vet ju inte själv vad du åsyftar. Även om jag kunde föreställa mig det vilket blir helt bisarrt, hur skulle jag få dessa att fatta menar du?
Svar på tråden Blivit ghostad!