Inlägg från: Anonym (Ghosta=försvinna spårlöst) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ghosta=försvinna spårlöst)

Blivit ghostad!

Anonym (?) skrev 2018-09-18 18:58:08 följande:

Vad betyder ghostad?

Men alltså... googla! Hur svårt kan det vara?!?

TS, bara släpp det.

En ghostare är en feg person, och fegisar är alltid konflikträdda och nonchalanta.

Och hur sexigt är det???

MYCKET oattraktiv egenskap som kommer gå igen i hela relationen så fort ni är oense eller konflikt uppstår.

Var glad att det visade sig i tid!!!

eilgbmls skrev 2018-09-18 20:00:53 följande:

Varför skulle alla ghostare vara egoistiska personer?

Själv så bröt jag kontakten med 100% av mitt umgänge online så väl som offline för att jag inte orkade lägga tiden som jag ansåg att relationerna krävde. Det ansåg jag då och anser fortfarande är mer hederligt än att bara gradvis bli nonchalant och obrydd då vederbörande kan få för sig att de inte betyder något när det i själva verket är tvärtom.

En relation som man inte kan ge hundra procent i blir en orättvis arbetsfördelning.

Du ser ingen poäng i att förklara och säga som det är istället?

Du känner dig bättre till mods när DU fimpat och lämnat vänner som antagligen inte fattar någonting vad som hänt?

Detta förstärker bara min bild av ghostare som nonchalanta, fega egoister.
    eilgbmls skrev 2018-09-18 20:46:53 följande:

Säga hur vad är? Jag vet ju inte själv vad du åsyftar. Även om jag kunde föreställa mig det vilket blir helt bisarrt, hur skulle jag få dessa att fatta menar du?

Nä du verkar ha svårt att sätta dig in i hur andra tänker och känner.

Om du är trött och less på ditt krävande umgänge kan du väl säga det istället för att bara sluta svara?

Du kan väl säga att jag orkar inte riktigt höras just nu, behöver stänga av ett tag. Eller så är du ännu rakare och säger jag känner inte riktigt att vi funkar ihop längre, och då anledningen till varför.

Då slipper den andra fundera.

Men du tycker det är bättre att bara sluta svara så den andra inte fattar någonting?
    Anonym (?) skrev 2018-09-18 21:49:50 följande:

Vad är ditt problem?

Håll dig ifrån trådar om du inte klarar normalt hyfs, hur svårt kan det vara

Nej det tänker jag inte.

Normal hyfs är det väl i så fall att kolla upp något man inte har en aning om innan man uttalar sig i tråden öht.

För mig är det svårt att fatta att man inte orkar kolla upp en enkel sak själv så man kan bidra med någon reflektion eller annat givande till TS.
    Anonym (?) skrev 2018-09-18 22:15:06 följande:

Oj, känsligt ämne för dig?

Jag frågade här därför att det är ett diskussionsforum.

Ja

Och nu när du vet vad ghostning är, vad är då din åsikt?
Svar på tråden Blivit ghostad!