• Anonym (whatthefukk)

Vad vill du tjej få för komplimanger?

Så att det inte känns ytligt?

• Svar på tråden Vad vill du tjej få för komplimanger?
  • Anonym (whatthefukk)
    Anonym (Tjejen) skrev 2018-09-19 12:15:30 följande:
    Du kan ju ändå inte försöka behaga genom att säga vad hon vill höra. Blir inte bra. Var dig själv och säg det du känner för så hittar du rätt till slut.
    De gjorde jag. Jag tyckte hon var rolig och sa det, det var ärligt. Jag var impad av saker hon gjort och det sa jag också, det var ärligt. Däremot höll jag tillbaka komplimanger om hennes utseende. Och hon sa till slut att hon var van en annan sorts killar som faktiskt gav komplimanger för utseendet.
  • Anonym (va?)
    Anonym (whatthefukk) skrev 2018-09-19 12:27:17 följande:
    De gjorde jag. Jag tyckte hon var rolig och sa det, det var ärligt. Jag var impad av saker hon gjort och det sa jag också, det var ärligt. Däremot höll jag tillbaka komplimanger om hennes utseende. Och hon sa till slut att hon var van en annan sorts killar som faktiskt gav komplimanger för utseendet.
    Du, jag tror inte den tjejen var något att hänga i julgranen om hon är så fixerad vid sitt utseende. Såna människor blir ganska tröttsamma till slut.
  • Anonym (Lady)

Jag vill ha komplimanger för mitt yttre och min insida. Jag vill inte att han är ytlig men vill ju veta att han är attraherad av mig. Kan vara att jag är fin i håret, har vackra ögon, sexig gångstil eller snygg rent generellt. Att jag är smart, ger bra råd, har varit framgångsrik eller är duktig på något (tex matlagning, karriär, träning eller renoveringsprojekt), har bra smak, är snäll och omtänksam. Att han beundrar sidor hos mig såsom att jag tar hand om andra som mår dåligt, vågar satsa på mina drömmar, inte bryr mig om vad andra tycker.

Men bekräftelse behöver inte bara ges i ord, det ges också om han skrattar åt mina skämt, är närvarande och lyssnar uppmärksamt när jag pratar, ler stort när vi ses, vill ha mycket fysisk kontakt och ser djupt i mina ögon när vi är tillsammans.

• Anonym (ååå)
    Anonym (whatthefukk) skrev 2018-09-19 08:33:01 följande:

Det är väl så numera, eftersom tjejer lägger ner så mycket tid på utseendet så vill de belönas för det.
    Yta är viktigast.

Say what?

TS, vad tänker du för olika sammanhang? Av min man som jag älskar vill jag gärna höra allt möjligt: hur fin jag är, hur snäll jag är, hur fyndig jag är, hur fin jag är i den nya klänningen, hur god mat jag lagade, hur bra vårt förhållande är för att jag är den jag är, hur bra sex vi har  osv.

Av kollegor vill jag höra att jag gjort en bra insats på jobbet, att jag var snabb att rycka in och hjälpa en kollega osv 

Av vänner kan det vara kul att höra att de gillar min nya frisyr, att de uppskattar att jag är snäll och ställer upp när de behöver hjälp, att de tycker jag har humor osv 
  • Anonym (Ytlig?)

Jag vill höra att jag år vacker, sexig, intelligent. Massvis med mer saker också helst ???? Ingen komplingng är dålig...

• Anonym (slutledningsförmåga)
    Anonym (whatthefukk) skrev 2018-09-19 08:33:01 följande:

Det är väl så numera, eftersom tjejer lägger ner så mycket tid på utseendet så vill de belönas för det.
    Yta är viktigast.

Anonym (whatthefukk) skrev 2018-09-19 12:27:17 följande:

Ja så är det, helt rätt. Bara för att en tjej du gav en ej ytlig komplimang till, dissade dig, så är alla tjejer så. Vi är kloner. Från en annan planet och vi vill förgöra er män med vår fåfänga.
  • Fjäril kär

Självklart vill jag höra att jag är snygg, fin osv. Att vara attraherad är en förutsättning för ett förhållande - MEN, det ska inte vara det enda man ger komplimanger om.

Komplimanger måste vara en blandning av utsidan och insidan.

......

Om du blev dissad av den tjejen får du lite skylla dig själv om du spelar ett spel och undviker självklara saker.

• Meriall

Vackra tjejer vill höra att de är intelligenta, intelligenta tjejer vill höra att de är vackra osv...

• Anonym (Conny)
    Anonym (Varierar) skrev 2018-09-19 07:15:16 följande:

Varierar. Mitt senaste Tinderligg förklarade hur fin min fitta var. Gillade att mina yttre blygdläppar ligger innanför de inre.

Oj! Obestämd Får man inte då det många killar instinktivt äcklas av då? Nämligen ett par inre labior som hänger ner och utanför själva fittan som ett par fladdrande mussepiggöron. Det mest utsökta och svårfunna är väl ändå ett par jämna labior som inte hänger ner utanför någonting utan är jämt som två persikohalvor. 
    Ovanligt att höra att någon skulle gilla att det hänger saker utanför. Ibland kan killar också berömma fast de egentligen innerst inne äcklas. Vet faktiskt inte varför man gör så. Lite som att säga att man tycker frugans rumpa ser jättefin ut men innerst inne vet man att den ser för jäklig ut. 
  • henryrose

Bara att ta en titt på sociala medier, tex Instagram. Där finns mest tjejer som kommenterar andra tjejer. Och om det är ytligt? Eh, JA!
    Dagens tjejer verkar älska att höra:

"Åh vilken rumpa"
    "Gud vad snygg du är"
    "Jag vill ha ditt utseende"
    "omg, vilken kropp"

Och får man en kommentar om sitt utseende, så skriver man sällan "tack".
    Utan man skriver saker som:

"ska du säga"
    "men du då"
    "inte som du"

Min tolkning är att man översköljs av positiva komplimanger, fler än någon vuxen människa får under hela sitt liv. Ändå kan man inte ta åt sig, till sig alla dessa komplimanger. Vad är fel? Någon som har någon förklaring?

Slutkommentar: Tjejer/kvinnor är extremt ytliga.

• Anonym (Fredrika)
    Anonym (whatthefukk) skrev 2018-09-19 07:09:49 följande:

Så att det inte känns ytligt?

Ytligt blir det när komplimangerna inte är ärliga och att man bara säger det som den andra vill höra. Det är verkligen ytligt.

Jag som vuxen kvinna på 40 år förväntar mig att komplimangerna är 100% ärliga och att mannen säger det HAN tycker.

Och ytligt blir det också om en kille håller inne med vad han tycker i nån form av dejtingspel. Oerhört ytligt att fokusera på någon form av testande av hur seriös någon är. Klart som fan JAG blir oseriös om jag märker att han inte kan vara ärlig utan glider undan i sina svar.
Svar på tråden Vad vill du tjej få för komplimanger?