• Äldre 19 Sep 18:24
    25233 visningar
    30 svar
    30
    25233

    Rostfria eller vita vitvaror?

    Jag ska köpa nyproducerad lägenhet och undrar om jag ska välja vita vitvaror (kyl/frys) eller rostfria?

    Vad säger ni? Är rostfria på väg ut trendmässigt och vita på väg in igen?
    Vad är smartast att välja vad gäller framtida försäljning?

    Om jag väljer vita vitvaror, hur inreder jag köket snyggt och undviker att det ser billigt/tråkigt ut?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-09-19 18:25
    Frågan är alltså: Vad ska jag välja, vitt eller rostfritt?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Rostfria eller vita vitvaror?
  • Äldre 19 Sep 23:08
    #1
    +2

    Men vad gillar du?

    Själv kan jag knappt titta på en rostfri kyl utan att rysa som om jag dragit gaffeln över den.... brr.... väntar på att rostfrifasen ska passera.

  • Äldre 20 Sep 06:58
    #2

    Tack för svar : )

    Jag står i mellanlandet och velar, har blivit hjärntvättad med att rostfritt är det som är finare än vita vitvaror, men vid en diskussion på jobbet började jag tänka om..

    Som tur är har jag tid på mig innan jag måste välja!

  • Äldre 20 Sep 07:04
    #3

    Jag hade valt vitt. Både för att jag tycker rostfritt är fult, men också för att det är sååå jobbigt med att allt syns på rostfritt! Man kan ju knappt tänka på en rostfri kyl utan att den får trettio fingeravtryck

  • Äldre 20 Sep 07:10
    #4
    fjanten skrev 2018-09-20 07:04:12 följande:

    Jag hade valt vitt. Både för att jag tycker rostfritt är fult, men också för att det är sååå jobbigt med att allt syns på rostfritt! Man kan ju knappt tänka på en rostfri kyl utan att den får trettio fingeravtryck


    Ja, det där med städningen var framför allt det som fick mig att tänka om efter diskussionerna vid fikabordet på jobbet häromdagen!!
  • sextio­talist
    Äldre 20 Sep 07:45
    #5
    Sashimi skrev 2018-09-19 18:24:07 följande:

    Jag ska köpa nyproducerad lägenhet och undrar om jag ska välja vita vitvaror (kyl/frys) eller rostfria?

    Vad säger ni? Är rostfria på väg ut trendmässigt och vita på väg in igen?
    Vad är smartast att välja vad gäller framtida försäljning?

    Om jag väljer vita vitvaror, hur inreder jag köket snyggt och undviker att det ser billigt/tråkigt ut?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-09-19 18:25
    Frågan är alltså: Vad ska jag välja, vitt eller rostfritt?
    Vitt alla gånger, vi har (inte som vi valt) rostfritt nu och det är hopplöst att hålla snyggt, visst finns det knep, men om man inte vill hålla på med vinäger och olja varje vecka så....
  • LFF
    Äldre 20 Sep 08:09
    #6

    Vi valde rostfritt på kyl och frys eftersom den ugn vi ville ha bara kom i rostfritt Cool Kunde ju inte ha en rostfri ugn och sen vit micro och vit kyl och frys....

  • sextio­talist
    Äldre 20 Sep 08:31
    #7
    LFF skrev 2018-09-20 08:09:06 följande:

    Vi valde rostfritt på kyl och frys eftersom den ugn vi ville ha bara kom i rostfritt Cool Kunde ju inte ha en rostfri ugn och sen vit micro och vit kyl och frys....


    Varför inte ?

  • sextio­talist
    Äldre 20 Sep 08:31
    #8
    LFF skrev 2018-09-20 08:09:06 följande:

    Vi valde rostfritt på kyl och frys eftersom den ugn vi ville ha bara kom i rostfritt Cool Kunde ju inte ha en rostfri ugn och sen vit micro och vit kyl och frys....


    Varför inte ?

  • LFF
    Äldre 20 Sep 09:51
    #9
    sextiotalist skrev 2018-09-20 08:31:18 följande:
    Varför inte ?
    Sambons estetiska sinne skrek
  • sextio­talist
    Äldre 20 Sep 10:25
    #10
    LFF skrev 2018-09-20 09:51:12 följande:
    Sambons estetiska sinne skrek

    Måste man ta hänsyn till sådant ?


     

Svar på tråden Rostfria eller vita vitvaror?