• Sashimi

Rostfria eller vita vitvaror?

Jag ska köpa nyproducerad lägenhet och undrar om jag ska välja vita vitvaror (kyl/frys) eller rostfria?

Vad säger ni? Är rostfria på väg ut trendmässigt och vita på väg in igen?
    Vad är smartast att välja vad gäller framtida försäljning?

Om jag väljer vita vitvaror, hur inreder jag köket snyggt och undviker att det ser billigt/tråkigt ut?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-09-19 18:25
    Frågan är alltså: Vad ska jag välja, vitt eller rostfritt?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Rostfria eller vita vitvaror?
  • LFF
    sextiotalist skrev 2018-09-20 10:25:48 följande:

Måste man ta hänsyn till sådant ?

Haha Ja, för husfridens skull så måste hans estetiska sinne få fritt utrymme ibland. I slutändan brukar det ju bli bra och mitt intresse för det samma är så nollat att det inte är klokt. Som exet sa, jag är ingen "riktig tjej"
  • Sashimi
    LFF skrev 2018-09-20 10:37:03 följande:
    Haha Ja, för husfridens skull så måste hans estetiska sinne få fritt utrymme ibland. I slutändan brukar det ju bli bra och mitt intresse för det samma är så nollat att det inte är klokt. Som exet sa, jag är ingen "riktig tjej"
    Haha, här är en till som inte är en "riktig tjej"
  • Mascaraklumpar

Min upplevelse är att rostfritt var "finare" i början av 2000-talet och att trenden just nu är integrerade vitvaror. Tror inte det spelar så stor roll vilket man väljer idag v vitt och rostfritt, utan det är nog viktigare att det passar med kökets stil i övrigt.

• Tom Araya

Jag älskar rostfritt! Det är så snyggt!

Helst hade jag sett att kök, badrum, tvättstuga, städskrubb och sådana utrymmen enbart bestod av kakel, klinkers och rostfritt.

• annabellelee

Avskyr att gnugga fingeravtryck på rostfritt!! Vem f-n kom på att använda det i ett kök? Tråkigt eller ej beror väl på vad du gör med resten. Om kylskåpet är det roligaste i ditt kök har du problem!

• flygrl

Jag håller på vitt. Som Nandez skrev e det tidlöst. Dessutom e det ju uppenbarligen mycket mer lättskött.

• Aniiee
    annabellelee skrev 2018-09-22 00:09:12 följande:

Om kylskåpet är det roligaste i ditt kök har du problem!

Tycker jag inte. Fast insidan är så klart mycket roligare än utsidan.... Oskyldig
    Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • HerrFantasi

Vita vitvaror ska det vara. Så klart.

Har aldrig haft några rostproblem med mina vitvaror, trots att de är vita och jag haft dem livstiden ut, så helt överflödigt med rostfria sådana. Men en rostfri bil hade gärna köpt, om sådana funnits.

Dessutom ser rostfria så ohyggligt dystra och fula ut. Gråmetall överhuvudtaget, om vi talar om större ytor, som kylskåp eller hissdörrar.

• Ragnar

Vi valde vita för det gjorde köket mer hemtrevligt. För mig är rostfritt för restaurangkök och sen tycker jag köket känns "kallare" och fyrkantigare. Ungnen som vi ville ha fanns bara i svart, men den är inte på samma vägg som resten av vitvarorna, så den passar bra in ändå.

• KaeJ

Vi har svart med rostfria detaljer. Kolla in andra färger med, Om det inte är då att du har förval som du får välja mellan

• Sashimi
    annabellelee skrev 2018-09-22 00:09:12 följande:

Avskyr att gnugga fingeravtryck på rostfritt!! Vem f-n kom på att använda det i ett kök? Tråkigt eller ej beror väl på vad du gör med resten. Om kylskåpet är det roligaste i ditt kök har du problem!

HAHA! Bra tankeställare!!!
  • Sashimi

Tack för er input!!!! I LOVE IT! <3

Jag kommer säkert tillbaka senare med frågan "hur gör jag mitt vita kök roligare?"

Vita skåp, vitt kakel, vita vitvaror... Vita väggar..

• sextiotalist
    Sashimi skrev 2018-10-01 08:22:50 följande:

Tack för er input!!!! I LOVE IT! <3

Jag kommer säkert tillbaka senare med frågan "hur gör jag mitt vita kök roligare?"

Vita skåp, vitt kakel, vita vitvaror... Vita väggar..

Enkelt, färg på gardiner, handdukar och grytlappar. Skåpen behöver inte vara vita, utan man kan lackera om dom.

Bordet kan man också måla i en fin färg.

• TotteE

Jag röstade vitt!

Ett, så är det enligt mitt tyckande varken jättefult eller jättesnyggt med nåt av alternativen. Och hellre ett snyggt vitt kylskåp än ett fult rostfritt. Designen på produkten i övrigt spelar mao viss roll enligt mig.

Två, det finns en viss risk att rostfritt blir jätteute om några år!

Tre, även om jag ofta rent personligen faktiskt kan tycka att rostfritt är snyggt, så väger det opraktiska med det över till det vitas fördel.

Man måste våga stå emot statushets lite..

Men i vissa kök, beroende på hur det ser ut i övrigt så k a n det va jättesnyggt ned rostfritt. Det tycker jag.

• K Kalle

Eftersom vi tänker köpa rostfritt är det garanterat på väg ut. Vi  köper rostfritt för att det säkert ska matcha när vi väljer nya köksluckor och ny tapet.

• K Kalle
    fjanten skrev 2018-09-20 07:04:12 följande:

Jag hade valt vitt. Både för att jag tycker rostfritt är fult, men också för att det är sååå jobbigt med att allt syns på rostfritt! Man kan ju knappt tänka på en rostfri kyl utan att den får trettio fingeravtryck

Finns rostfritt där detta inte är ett problem.

Nu är det bara maken och jag hemma och vi tänker i och för sig inte kladda på kyl/frys, men vi valde borstad aluminium för säkerhets skull.
  • K Kalle
    TotteE skrev 2018-10-01 11:15:59 följande:

Jag röstade vitt!

Ett, så är det enligt mitt tyckande varken jättefult eller jättesnyggt med nåt av alternativen. Och hellre ett snyggt vitt kylskåp än ett fult rostfritt. Designen på produkten i övrigt spelar mao viss roll enligt mig.

Två, det finns en viss risk att rostfritt blir jätteute om några år!

Tre, även om jag ofta rent personligen faktiskt kan tycka att rostfritt är snyggt, så väger det opraktiska med det över till det vitas fördel.

Man måste våga stå emot statushets lite..

Men i vissa kök, beroende på hur det ser ut i övrigt så k a n det va jättesnyggt ned rostfritt. Det tycker jag.

Håller med om att båda kan vara snyggt

Ja, kanske rostfritt ser fult ut om några år, aöternativt är helt ute, men tyvärr håller inte vitvaror lika länge numera. Det är inte så att man köper kyl och frys och har dem i 20 år längre. Slit och släng. Tyvärr!

Tror inte det är så opraktiskt

Alla vitvaror finns i både vitt och rostfritt och kostar samma oavsett färg = ingen statushets.

Jag gillar kylskåpen från SMEG egentligen men de är både dyra och dåliga, men snygga!
  • TotteE
    K Kalle skrev 2018-10-01 14:14:02 följande:

Finns rostfritt där detta inte är ett problem.

Nu är det bara maken och jag hemma och vi tänker i och för sig inte kladda på kyl/frys, men vi valde borstad aluminium för säkerhets skull.

Hade Jag inte haft barn och bott helt själv hade det nog funkat för mig också att inte kladda på kylskåpet... Men....
  • K Kalle
    TotteE skrev 2018-10-01 14:20:59 följande:
    Hade Jag inte haft barn och bott helt själv hade det nog funkat för mig också att inte kladda på kylskåpet... Men....
    Hehe, man kan inte fylleäta efter en sen kväll på krogen utan att partners får veta dan efter...

Skämt åsido. Den av oss som är mest petig när det gäller fingeravtryck och när det är ostädat är maken och han föredrar rostfritt så det får det bli. Kanske lyckas få ett rosa kylskåp nästa gång
Svar på tråden Rostfria eller vita vitvaror?