Inlägg från: K Kalle |Visa alla inlägg
  • K Kalle

Rostfria eller vita vitvaror?

Eftersom vi tänker köpa rostfritt är det garanterat på väg ut. Vi  köper rostfritt för att det säkert ska matcha när vi väljer nya köksluckor och ny tapet.

• K Kalle
    fjanten skrev 2018-09-20 07:04:12 följande:

Jag hade valt vitt. Både för att jag tycker rostfritt är fult, men också för att det är sååå jobbigt med att allt syns på rostfritt! Man kan ju knappt tänka på en rostfri kyl utan att den får trettio fingeravtryck

Finns rostfritt där detta inte är ett problem.

Nu är det bara maken och jag hemma och vi tänker i och för sig inte kladda på kyl/frys, men vi valde borstad aluminium för säkerhets skull.
  • K Kalle
    TotteE skrev 2018-10-01 11:15:59 följande:

Jag röstade vitt!

Ett, så är det enligt mitt tyckande varken jättefult eller jättesnyggt med nåt av alternativen. Och hellre ett snyggt vitt kylskåp än ett fult rostfritt. Designen på produkten i övrigt spelar mao viss roll enligt mig.

Två, det finns en viss risk att rostfritt blir jätteute om några år!

Tre, även om jag ofta rent personligen faktiskt kan tycka att rostfritt är snyggt, så väger det opraktiska med det över till det vitas fördel.

Man måste våga stå emot statushets lite..

Men i vissa kök, beroende på hur det ser ut i övrigt så k a n det va jättesnyggt ned rostfritt. Det tycker jag.

Håller med om att båda kan vara snyggt

Ja, kanske rostfritt ser fult ut om några år, aöternativt är helt ute, men tyvärr håller inte vitvaror lika länge numera. Det är inte så att man köper kyl och frys och har dem i 20 år längre. Slit och släng. Tyvärr!

Tror inte det är så opraktiskt

Alla vitvaror finns i både vitt och rostfritt och kostar samma oavsett färg = ingen statushets.

Jag gillar kylskåpen från SMEG egentligen men de är både dyra och dåliga, men snygga!
  • K Kalle
    TotteE skrev 2018-10-01 14:20:59 följande:
    Hade Jag inte haft barn och bott helt själv hade det nog funkat för mig också att inte kladda på kylskåpet... Men....
    Hehe, man kan inte fylleäta efter en sen kväll på krogen utan att partners får veta dan efter...

Skämt åsido. Den av oss som är mest petig när det gäller fingeravtryck och när det är ostädat är maken och han föredrar rostfritt så det får det bli. Kanske lyckas få ett rosa kylskåp nästa gång
Svar på tråden Rostfria eller vita vitvaror?