Törs jag boka in mig på husvisning...
Jag har just nu en sådan fruktansvärd beslutsångest!
Jag orkar inte längre med den arbetsnarkoman som jag lever med så jag har bestämt att jag vill flytta. Han kommer aldrig att inse att han skitit i det blå skåpet för han är alltid ursäktad för sin frånvaro och sitt beteende för han jobbar ju...
Jag kan lika gärna leva ensam eftersom jag ändå för göra allting själv. Allt ifrån trädgård, bilskötsel, barnens skolgång och deras fritid och hushållssysslor. Det jag inte tar tag i blir aldrig gjort. Om det inte rör jobbet så klart...
Och jag är ju ändå alltid ensam eftersom han arbetar hela tiden och är han inte frånvarande fysiskt så är han det psykiskt och sitter alltid med telefon och mail och annat oavsett vad vi gör. Han är inte ledig en enda heldag någonsin då han stänger av mobil och dator en hel dag. Inte ens på vår semester...
Jag sitter alltså ändå alltid ensam kvällar, helger och semestertider.
Enda fördelen att bo tillsammans är att jag sparar pengar...
För att jag ska kunna flytta behöver jag byta jobb och jag har just nu en intervju inbokad nästa vecka.
Nu i helgen är det visning på ett hus som ser bra ut och ligger skapligt till där jag kan tänka mig att bo och det blir smidigt med barnens skolgång och även framtida bussförbindelser för vidare utbildning osv.
MEN nu mesar jag i vanlig ordning! Jag velar och törs inte riktigt boka mig för visningen...
Maken kommer säkert undra vart jag tar vägen och jag är en dålig lögnare och jag tycker att han har haft så många år på sig att fatta läget, så jag orkar inte bråka igen kring detta!
Huset är kanske ändå inget att ha och jag får kanske inte jobbet, så då blir jag ju kvar ett tag till...
Nästa puck är att när jag går blir det skapligt dyrt för honom att lösa ut mig ur vårt gemensamma liv...
Vad händer om han sätter sig på tvären för den sakens skull? Att jag inte får loss några pengar att ha till insats på huset på väldigt lång tid?
Hur har ni andra gjort? Har ni först bestämt er tillsammans och sedan letat hus när allt det ekonomiska är uppgjort? Lägenhet är inget alternativ!
Jag vill liksom få till snabba beslut och iväg, NU!