Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Amazon i Sverige! Vad tycker ni?

Tror många svenska företag kommer att behöva slå igen. Amazon är kända för att ha lägre (oftast) priser än här. Större utbud och framför allt fler varianter av allt.

Sedan har de långt bättre kundservice också än de flesta företagen här.

Som konsument gillar jag det men som företagare är jag inte så glad.

• Anonym (A)

Spekulerar vilt här och tänker att många är rädda för utlandshandel då de måste skaffa paypal tex, det blir så stort. Enklare att handla från ellos...
    Enklare när det är klarna... gamla hederliga svenska klarna... typ

Tror nog att många anser att det är dyrt (utan att ta reda på fakta) att handla, för många anser ju att amazon är ju i usa... och därifrån tillkommer ju tull.
    Många tycker det är jobbigt att läsa på engelska.

Vet många från min generation -70 talet som är helt usla på engelska.... märkligt nog.
    Finns nog många hinder som folk sätter upp och det blir då enklare att handla lokalt.
    Eller?

• Anonym (A)
    Aniiee skrev 2018-09-20 13:47:13 följande:

Varför skulle man skaffa paypal för att handla på amazon (eller någon annan näthandel) utomlands? "Alla" i Sverige har ju Visa eller Mastercard. Men visst, många är ju då rädda för att ge ut sina kortuppgifter (till utländska företag).

För att paypal är säkrare än att ge sitt kortuppgifter. För att du måste godkänna dragningen, betalningsskydd osv... dock är amazon säkert att handla på med kort och deras service är bättre än all svensk.
Svar på tråden Amazon i Sverige! Vad tycker ni?