Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Stryptag, 1a klass.

Det ska såklart anmälas och dokumenteras. Skolan SKA göra en avvikelserapport om detta NÄR det hände. Ingen ska behöva bli slagen och hotad eller behöva vara rädd i skolan. Ni anmäler inte barnet i sig ni anmäler händelsen. Har själv ett barn med utåtagerande beteende pga autism.

Men mitt barn har en resurs hela dagarna just för att "skona" andra barn och för att att mitt barn behöver vägledning i hur man beter sig socialt. Dock skulle mitt barn inte gå så långt som här men visst kan armar veva ibland när barnet inte vet hur man ska reagera.

Så jag är lite på "andra sidan" men förstår dig så mycket ts och nej detta är INTE okej. Även om pojken har "problem" eller diagnos är detta en misshandel och övergrepp och ditt barn och andra barn ska INTE behöva lida för att han har brist på empati och noll impulskontroll.

• viseversa
    Piff skrev 2018-09-20 22:09:13 följande:
    Tack för ditt svar! Fint att du värnar om barnen runt ditt barn, och såklart om honom/henne och hens sociala hjälpbehov, gissar att skolan vill sätta in en resurs till denne pojke.

När du skriver att det ska anmälas, var och hur?

Skolan verkade tycka att de gjort sitt genom att skriva en avvikelse. Jag tänker att de borde göra mer, för att det inte ska hända igen imorgon, eller nästa vecka..
    Ja det ska anmälas som misshandel. Var vet jag inte till 100% men anmälas ska det. Ta kort på alla märken hon har så länge som syns. Dokumentera dokumentera dokumentera...
Svar på tråden Stryptag, 1a klass.