Egoistiskt att låta ettåring börja på förskolan
Men snälla alla ettåringar sitter ju inte och gråter hela dagen, det hade ju varit ohållbart både för barn och personal. (Har arbetat i förskola) Jag är absolut inget fan av att lämna tidigt på förskolan, kommer själv ha min son hemma till han är minst 2år, förmodligen 3år, just för att jag har den möjligheten ekonomiskt och då tar jag den. Men de flesta förskolor är faktiskt bra och med en ordentlig och bra inskolning går det för det mesta bra, så hade jag varit tvungen är det inget jag mått dåligt över.
Tror definitivt inte föräldrar lämnar sina barn för att de ?inte vill vara med dem? utan för att man har ett jobb man måste gå till och även om man har pengar så kanske man är beroende av sitt arbete för att fortsätta att ha pengar, de stora husen och de fina bilarna i de välbärgade områdena betalar inte sig själva de heller.
I vissa, få fall, så blir det riktigt jobbigt och man har en ettåring som på riktigt gråter hela dagen och då får ju pedagoger och föräldrar tillsammans försöka hjälpa barnet, man kanske får gå tillbaka lite och göra om inskolningen på ett långsammare sätt exempelvis eller om det på något sätt är möjligt faktiskt ta hem barnet och vänta lite med förskola då barnet kanske faktiskt inte klarar av den separationen just nu. Tror det är en ytterst liten procent föräldrar som lämnar en liten gråtandes ettåring, som inte bara gråter vid lämning utan HELA dagen med gott samvete eller som inte gör allt i sin makt för att lösa det.