Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Hur tänker en narcissist?

Det bästa vore om du tar dig ur relationen när det just är han som har tröttnat - så att han inte stalkar dig och vill ha dig tillbaka eller hittar på hämdaktioner. Så passa på nu om han säger att det är slut, ta honom vid ordet. Jag gjorde så en gång med en kille som hotade att misshandla mig om jag skulle lämna honom - jag väntade tills HAN gjorde slut.

För övrigt - allt som gör dig ointressant för honom är bra. Du tänker väl lämna honom? Det är ingen idé att fortsätta med en sån person. Läs gärna något som Sam Vaknin har skrivit, det finns en hel del som finns på nätet som han har skrivit om narcissism.

• AndreaBD
    Katten22 skrev 2018-09-21 12:04:45 följande:
    Nej asså han har inte sagt att det är slut. Menade mer att jag trott att han inte vill ses mer då han inte svarat mig pga att han blev sur för jag inte ville skaffa barn, men nu när jag löst på om narcissism fattar jag ju att det är så de gör. Det är inte första gången. I sommras hörde jag inte av honom eller såg honom på 6 veckor. För mig är det ett sätt att säga det är slut, men nej, när han väl hörde sv sig var det JAG som fick skit för att ha gått vidare o JAG som Varb hemsk o elak, att jag inte hade förtjänar handbollen uppmärksamhet.
    Vad du än gör, skaffa inte barn med honom!!! Och gör slut, bry dig inte om vad han säger. Det är inte sant, det är bara hans taktik, så ta inte åt dig! Gör slut och undvik ALL kontakt med honom. Annars blir du aldrig av med honom.
  • AndreaBD
    Katten22 skrev 2018-09-21 12:56:32 följande:
    Jo jag har insett att jag måste det.. men hur vanligt är det att en narcissist gör slut med någon?

Kan ju tänka mig han skiter i en när man går emot, men just nu vet han ju vart han Varb mig.. du kan ju läsa de överstående svaren lite om honom.

Va händer om man börjar ignorera honom? Kommer han få bara skita i mog eller blir det panik för honom?
    Jag skulle passa på att göra slut nu. Säg det en gång, att du går vidare nu eller något sånt och ignorera honom sedan. Ingen vet i förväg hur han kommer att reagera, men det bästa sättet för att han ska tröttna är ju att vara så ointressant som möjligt. Man skulle förstås också kunna satsa på att ha en massa problem eller att hitta på att man har nån sjukdom, men då ska man vara ganska säker på att det är trovärdigt och att det funkar (dvs. att han inte använder det för sina syften på nåt sätt). Enklast är att bara göra slut och inte reagera sedan.
  • AndreaBD
    Katten22 skrev 2018-09-21 19:33:55 följande:
    Men det är ju så jobbigt för känslorna finns ju kvar :(
    Känslor? Trams! Det tror du bara. Du bara känner dig lite osäker och ensam och sånt. Men det har inget med kärlek att göra. Han är ett svin, och det finns ingen anledning att hysa några positiva känslor för en sån. Punkt slut.
Svar på tråden Hur tänker en narcissist?