• Anonym (Orolig)

    Hunden åt hasch

    Hittar inte rätt tråd för detta,

    Men min hund fick igår vid 18.00 i sig 2,5 gram hasch som låg i folie. Utöver det så hade hunden ätit upp all folie som varit till kebabrullen.

    Igår kväll vid 24.00 så blev hunden bäng och jättekonstig. Har sen sovit nästintill hela tiden. Men nu börjar hunden piggna till och bajsar hela tiden nu och ut med Folie.

    Vad kan jag göra?

  • Svar på tråden Hunden åt hasch
  • Deceree1
    klyban skrev 2018-09-22 10:13:11 följande:

    Hur ska jag bevisa nått som inte sker?


    Du kan inte veta vad som kommer att ske med hunden.
  • klyban
    Deceree1 skrev 2018-09-22 10:16:31 följande:
    Du kan inte veta vad som kommer att ske med hunden.
    Och vad kommer ske med hunden?
    hur många meter var det?
  • Anonym (A)
    Deceree1 skrev 2018-09-22 10:16:31 följande:
    Du kan inte veta vad som kommer att ske med hunden.
    Håller med
  • klyban
    Anonym (A) skrev 2018-09-22 11:50:32 följande:
    Håller med

    Så vad sker med hunden då?

    Även vad håller du med om?
    Om man hävdar en sak så får man vackert bevisa detta, detta kommer inte ske.


    hur många meter var det?
  • Anonym (Kompis)

    Knappast nån större fara med hashet, men kebabfolien är ju inte optimalt.. Håll uppsikt och åk till veterinär om hunden verkar bli sämre. 

  • Anonym (Skärpning)

    Men snölla nån. Sök vård. Det är farligt för hunden att äta folie.

  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Kompis) skrev 2018-09-22 13:00:30 följande:

    Knappast nån större fara med hashet, men kebabfolien är ju inte optimalt.. Håll uppsikt och åk till veterinär om hunden verkar bli sämre. 


    Ingen fara med hunden som mår bra nu. Hunden är inte bäng längre och är sig själv. Tack och lov!! Hunden bajsade ut nästan allt av haschet som fortfarande var inpackat i folie. Det andra klarade hon.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Skärpning) skrev 2018-09-22 13:36:35 följande:

    Men snölla nån. Sök vård. Det är farligt för hunden att äta folie.


    Nej hunden mår bra och är sig själv igen.
  • Anonym (Orolig)
    Deceree1 skrev 2018-09-22 07:09:08 följande:

    Fruktansvärt!! Jag blir faan gråtfärdig när jag läser. Har du inget ansvar alls?!


    Jo då men nu blev det som det blev och tack och lov så mår hunden bra
  • Anonym (Orolig)
    bananman skrev 2018-09-22 07:32:22 följande:

    Oj. Så mycket folie kan verkligen göra illa tarmarna. Kan få uppskuren magsäck osv.

    Din hund lär ha jävligt ont.

    Hoppas det är ett skämt


    Nej hunden mår bra och bajsa ut folie. Ingen smärta, ingen blod i avföringen och äter som vanligt.
  • Anonym (Orolig)
    klyban skrev 2018-09-22 10:06:18 följande:

    Inget kommer hända, hunden blir bara trött.


    Hunden var bara sjukt trött. Men mår nu bra och är pigg som vanligt. Inget hände hunden. Men aldrig mer ha sånt hemma! Och folie ska inte lämnad framme
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Orolig) skrev 2018-09-22 03:34:53 följande:

    Hittar inte rätt tråd för detta,

    Men min hund fick igår vid 18.00 i sig 2,5 gram hasch som låg i folie. Utöver det så hade hunden ätit upp all folie som varit till kebabrullen.

    Igår kväll vid 24.00 så blev hunden bäng och jättekonstig. Har sen sovit nästintill hela tiden. Men nu börjar hunden piggna till och bajsar hela tiden nu och ut med Folie.

    Vad kan jag göra?


    Du ringer ju givetvis veterinär! Är du säker på att all folie har kommit ut? Det kan ställa till allvarlig skada med sina vassa kanter

    Fattar inte varför man skriver här istället för att kontakta veterinär
  • Deceree1
    Anonym (Orolig) skrev 2018-09-22 17:19:19 följande:

    Jo då men nu blev det som det blev och tack och lov så mår hunden bra


    Ja, det är huvudsaken.
  • Decx

    Vad gör en veterinär när en hund har ätit folie?

    Man skickar hem hunden och ber ägaren att hålla uppsikt över välmåendet.

    Folie är mjukt och glatt, ställer sällan till några problem. Fast om hunden skulle visa tecken på att den har ont eller mår dåligt på något sätt åker man givetvis in omgående.

    Sen ska man givetvis inte underskatta en risk bara för att den är liten, släng folie på en säker plats och lämna fan inga droger framme..

  • Anonym (sven)

    Bra att du har koll på att det inte är blod i bajset men tänk på att gammalt blod inte längre är rött. Om bajset är ovanligt mörkt så kan det också vara tecken på en blödning. 

    Jag tror det går bra men håll koll på bajset i två veckor för att vara säker på att inget fastnat någonstans och ställer till det.

  • Anonym (Orolig)
    Anonym (sven) skrev 2018-09-22 20:32:58 följande:

    Bra att du har koll på att det inte är blod i bajset men tänk på att gammalt blod inte längre är rött. Om bajset är ovanligt mörkt så kan det också vara tecken på en blödning. 

    Jag tror det går bra men håll koll på bajset i två veckor för att vara säker på att inget fastnat någonstans och ställer till det.


    Bajset är inte mörkt utan ?normalt? men fortsätter hålla uppsikt ett tag till. Visar inga symtom på smärta och är väldigt livfull och pigg med god aptit. Tacksam att inget hände! Hunden är verkligen ens bästa vän och skulle aldrig förlåta mig själv om något hände.

    Besökare får numera aldrig ta med Hasch eller annat hem till mig. Och inget får ligga framme för hunden äter gärna allt.
  • Anonym (Hundmänniskor ha ha ha)

    Asså var nog det roligaste jag läst på länge här... Och alla hundmänniskor gick i spinn ha ha ha jag döööör

  • Anonym (T)

    Tänk om man skulle råka ge hunden ecstasy. untz untz 

Svar på tråden Hunden åt hasch