• Anonym (Anonym)

Vitt i bajset (äckligt.....)

Skäms för att skriva detta men vad ska man göra. Den som inte vill läsa, strunta i det. Men jag vet inte vem jag ska fråga om sånt här annars....

Ibland har jag små vita prickar i bajset. Nån gång ibland har det varit så. Men nu sist var det tjocka vita streck istället. Svårt att förklara hur det såg ut, man vill ju inte stå och glo på det för mycket heller.... Men. Om det var slem menar jag eller något annat. Det kliar där bak med ibland. Jag var hård i magen just då. Om det här någon betydelse.

Vad kan det vara? Är rädd för det kan vara tex mask. Kan man isåfall köpa något mot det även om man är lite osäker på vad det är?

• Svar på tråden Vitt i bajset (äckligt.....)
  • Anonym (A)
    mammatill6 skrev 2018-09-24 12:42:19 följande:
    Låter som springmask. Köp tabletter på apoteket.
    Håller med, köp tabletter på apoteket.
  • Anonym (Anonym)

Ja jag får nog göra det. Usch.. men det är väl vanligt sånt här. Men det är ju inget folk pratar om....

• Anonym (Maja)

Springmask är svårbehandlat just nu eftersom läkemedelet man använder mot springmask för tillfället ej finns att få tag på i Sverige p.g.a slutsålt och produktionsstopp.

• mammatill6

[quote=79083415][quote-nick]Anonym (Maja) skrev 2018-09-24 12:51:21 följande:[/quote-nick]Springmask är svårbehandlat just nu eftersom läkemedelet man använder mot springmask för tillfället ej finns att få tag på i Sverige p.g.a slutsålt och produktionsstopp.[/

Köpte förra veckan.

• Anonym (Anonym)

Hoppas det finns ändå. skönt att du iallafall fick tag på det. För man kan väl inte blinaådan av enbart vara hård i magen?

• Anonym (Anonym)

Bli sån* menade jag.

• Anonym (///)

Hade jag varit du så hade jag faktiskt plockat upp en liten bajskorv och dissekerat den. Rör sig de vita ränderna/fläckarna så är det garanterat mask. Men det är ju svårt att veta utan att ta reda på det ordentligt. Att det kliar i din rumpa är ju en indikation för mask, men inte garanterat.

• Anonym (Maja)
    mammatill6 skrev 2018-09-24 13:40:47 följande:

[quote=79083415][quote-nick]Anonym (Maja) skrev 2018-09-24 12:51:21 följande:[/quote-nick]Springmask är svårbehandlat just nu eftersom läkemedelet man använder mot springmask för tillfället ej finns att få tag på i Sverige p.g.a slutsålt och produktionsstopp.[/

Köpte förra veckan.

An nyfikenhet, var köpte du? I butik, nätapotek?

Alla apotek jag varit i kontakt med säger att de inte kan svara på när de får hem pga produktionsstopp och har heller inte hittat i något närapotek.
  • Anonym (Äppelcidervinäger)

Hej! Vår yngsta fick springmask förförra helgen och allt receptfritt slut överallt där vi bor. Hittade ett husmorsrecept mot mask: en tsk honung blandat med två msk äppelcidervinäger, drick. Det funkade på dottern!

Svar på tråden Vitt i bajset (äckligt.....)