Inlägg från: virrig98 |Visa alla inlägg
  • virrig98

Att få ett förhållande att hålla i längden

Jag var tillsammans med mitt ex från 15 års ålder tills ganska precis efter min 20 års dag, vilket är nästan 5 år. 

Vi flyttade ihop då vi var 17 år (vi är båda förra 1998), då vi gick på gymnasiet. Efter skolan försökte vi alltid att hitta på något -om det inte var för mycket läxor att göra-. Vi såg på film, umgicks med vänner, bakade, spelade spel... Ja you name it! Jag tycker att det är viktigt att göra saker med varandra, någonting som båda tycker är kul. Och skulle det komma ett förslag som jag inte skulle tycka om så tänkte jag att han får välja idag vad vi gör så väljer jag något någon annan dag, så att man inte ska börja tjafsa för en sån liten grej. 

Sedan tycker jag att ha ett fungerande sexliv är viktigt. För att krydda till sexlivet så provade vi på nya sexlekar / rollspel etc.

Men den allra viktigaste komponenten till ett fungerande långt förhållande är att båda tycker samma sak om förhållandet. Båda parter är villiga att ge lika mycket för att få det att funka.
    Det var just detta som fick vår relation att krascha totalt. Jag ville ge 100%, han ville ge 20% (eftersom han startade universitetet i en stad 25 mil bort). 

Svar på tråden Att få ett förhållande att hålla i längden