• Emiiiilia

    Kan jag vara gravid?!

    Hej,

    den senaste månaden har jag känt mig vääldigt trött, och den senaste veckan så otroligt trött att jag knappt vet vad jag heter. Känns nästan som att jag lever i en bubbla, orkar inget. Mens skulle jag ha fått för fyra dagar sedan men den har fortfarande inte kommit. Molande mensvärk och en "rivande" känsla i äggstockarna har jag då och då men inget mer än så. Illamående kan jag inte påstå att jag har, men blir typ äcklad av all mat. Får kväljningar efter bara några tuggor. Är det så att jag kan vara gravid eller kan det vara nåt annat? Järnbrist har jag haft förr men mådde inte så här dåligt då... Grejen är den att jag går på minipiller så borde ju inte bli gravid men man vet ju aldrig... Någon av er som blivit gravida trots minipiller?!


     


    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Kan jag vara gravid?!
  • Fia 28

    Tja om du haft "symptom" i en månad men bara är 4 dagar sen med mensen så är det knappast pga graviditet som du är trött. 

  • EpicNurse

    Man har ju inte mens när man går på minipiller...? Menar du bortfallsblödningen? För det känns ju lite konstigt att utgå ifrån den blödningen eftersom den inte styrs av ägglossningen så som en regelrätt mens gör.

    Ta ett test om du är orolig. Tror dock att de flesta i Sverige mått mer eller minde kasst de senaste 2 veckorna


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Hallonmos

    Har du en livmoder? Har du fått spermier eller embryon i dig? Ja, då kan du vara gravid. Blir så trött på dessa frågor. Samma titel, ett inlägg med en massa symtom och frågan "kan jag vara gravid?". Svaret är helt enkelt JA om du har en livmoder och har fått spermier eller embryon i dig. Betyder symtom att du är gravid? NEJ. Man kan ha massa "symtom" utan att vara gravid och ha inga symtom men ändå vara gravid. Betyder sen mens att du är gravid? NEJ. Mensen kan vara sen av många andra olika anledningar. Ingen kan veta om du är gravid eller inte, vill du få reda på det så får du ta ett graviditetstest.

Svar på tråden Kan jag vara gravid?!