• Jw83

Biomamman textar/ringer konstant

Har han pratat med henne om det? Han kanske själv har hört av sig ofta innan? Om detta är en kommunikation som pågått och uppskattats i flera år så är det ju konstigt om det upphör enbart pga dig. Kanske blir han irriterad för att han inte kan svara utan att du surar hela kvällen?

Ni har ett väldigt nytt förhållande och borde vara nykära och lyckliga. Att några pling påverkar hela ert förhållande så negativt är ett dåligt tecken. Blir det så illa nu så blir det bara sämre sedan när dom planerar och firar högtider ihop, går på studentfirande ihop, sitter tillsammans på barnens bröllop, passar barnbarn ihop osv. Dom har valt att skaffa barn ihop och har älskat varandra mycket under flera år. Dom kommer alltid ha en nära relation.

• Jw83
    Färsk bonus skrev 2018-09-26 14:10:39 följande:

Ja, han har pratat med henne om det flera gånger. Men han är inte vidare bra på att stå på sig, han är konflikträdd. De gånger han försökt att inte svara på hennes texter har hon bara textat ännu mer, och blivit sur att han inte svarar.

Jag tror dock att du missuppfattat vad jag har problem med, och det är inte att de delar ett föräldraskap. Men vad räknas som "några pling"..? Textar du någon, förutom den partner du lever med, 5-10 gånger VARJE DAG? Gör exet till din partner det?

Men hur gjorde dom innan du kom in i bilden? Dom har väl pratat dagligen i sisådär 10 år eller nåt? Då är det dumt att förutsätta att hon plötsligt ska ändra sitt sätt att kommunicera. Speciellt då din sambo inte är tydlig mot henne.

Jag och min make har inga barn med andra än varandra. Men jag kan tänka mig att vi skulle ha ett mkt starkt band och tät kommunikation även om vi skilde oss. Vi är ju bästa vänner också. Det är nog omöjligt att gå igenom massa år ihop, förlossningar och att ha gemensamma barn utan att få någon form av livslång relation.

Men om det förstör ert förhållande så bör det ju ligga lite i hans intresse att vara tydlig. Som det är nu så förstör han hellre hela din kväll än att göra exet lite upprörd.

Det ligger p honom att förtydliga att kommunikationen måste ändras. Hon kan ju inte förutsättas anta att en flerårig vana plötsligt måste ändras.
  • Jw83
    Deceree1 skrev 2018-09-27 01:32:49 följande:

Ni kommer förmodligen inte att vara bästa vänner om någon av er träffar någon annan.

Nej självklart inte. Men goda vänner iallafall. En relation som pågått i en stor del av ens liv är nog svår att radera. Omöjligt när man upplevt 2 barn tillsammans.

Nu hoppas jag dock att jag aldrig behöver få reda på vad som händer vid en skilsmässa. :)
  • Jw83
    Ess skrev 2018-09-28 19:36:33 följande:

Jag har aldrig varit med om att de går på student, bröllop eller passar barnbarn tillsammans, varför ska de göra det??

Allt det och allt övrigt gör man ihop med sin partner eller själv. Passa barnbarn kan man faktiskt göra själv om inte partnern har lust att va med.

Att göra allt det du skriver, tillsammans med exet verkar faktiskt inte riktigt friskt!

Så barnen ska tvingas ha två bröllop eller ska den ena föräldern låta bli att gå? Ska honnörsbordet förbjudas för att pappas flickvän blir svartsjuk? Ska barnen inte kunna ha EN studentfest med båda sina föräldrar? Ska den ena föräldern inte få vara med och planera sitt barns student? Det låter sjukt i min värld.
  • Jw83
    Brumma skrev 2018-09-29 06:51:24 följande:

Det är en oerhörd skillnad att närvara på samma bröllop, studentfirande osv och att GÅ TILLSAMMANS på dessa tillställningar. Och varför i hela friden skulle man passa barnbarnen ihop om man inte lever ihop?

Mina föräldrar är vänner och på kalas, julfirande osv med oss barn så närvarar de båda och har inget emot att sitta bredvid varandra om det skulle bli så - men de är där tillsammans med sina nya partners, inte med varandra. Och de passar inte barn ihop - de bor liksom inte ihop.

Precis, min poäng att ts måste klara av att exet är en aktiv del i hans familj resten av deras liv. Studentfirande brukar planeras tillsammans av föräldrarna. Vid bröllop brukar föräldrarna sitta vid brudparets bord, tillsamman längst fram i kyrkan osv. Nya partners brukar inte få plats och istället sitta längre bort. Det kommer bli jobbigt om man inte ens fixar sms-kontakt. Att passa barnbarn blev olyckligt då några ord föll bort. Jag menade att passa upp på barnbarn tillsammans. Ex vid dop, kalas, besök på BB osv. Det blir ju konstigt om den nya ska tränga sig på exempelvis på BB. Det blir många situationer, ofta flera gånger om året, då sambon och exet träffas och delar en glädje och upplevelse som ts inte förstår och inte är en del av. Det måste väl skapa mer svartsjuka än ett sms?

Är ts redo att leva med sambons ex som en del av hans familj resten av hennes liv?
  • Jw83

Ja vi har olika syn på det. För mig kommer mina barn alltid först och den som jag skapat och fostrat barnen med kommer alltid vara en viktig del i min familj. Ts får se hur framtiden ser ut. Just nu så är deras relation väldigt ny och det är inte säkert att det ens håller med den problematiken som finns med pojkvän som inte vill säga till exet osv.

Jag är glad att jag och min make inte kommer kunna få barn med några nya. Jag hoppas att vårt äktenskap fortsätter som det gjort hittills för jag hade nog aldrig orkat med en särfamiljsoppa ;)

• Jw83
    Brumma skrev 2018-09-29 09:10:40 följande:

Fast du kan liksom aldrig veta säkert hur det skulle bli om ni skulle separera. Inte heller kan du veta om dina barns pappa i framtiden skulle skaffa barn med ngn annan.

Håller dock med om att en stor del av problemet är hos pappan. Det är han sim måste stå för vad han tycker, oavsett vad det är - och hantera frågan.

Han kan inte få fler, vill inte få fler, tycker det är fel mot barn att få särkullsbarn och han är snart för gammal för att få hjälp att få barn. Men visst kan alltid ändras och han kan väl alltid hitta en väg om han verkligen vill.

Men nu hoppas jag det inte händer. Vi har dessutom statistiken på vår sida så sannolikheten att vi håller ihop är väldigt hög ;) Jag skulle nog gå under utan min fantastiska man.

Ts kille verkar tyvärr sätta sitt ex välmående framför ts välmående varje kväll. Att göra det redan är ett dåligt tecken
Svar på tråden Biomamman textar/ringer konstant