• Anonym (20år)

    Knöl vid slidöppning

    I måndags fick jag hem min första dildo och vibrator, så på måndagskvällen ?provkörde? jag båda två. Men när jag tryckte in dildon gjorde det lite ont, men jag tänkte att det kanske gör ont första gången så jag fortsatte tills den var inne hela vägen och sedan gick det ganska lätt att köra den in och ut. Igår då jag skulle gå i säng kände jag en knöl utanför slidöppningen, men tänkte att jag ser hur det är imorgon.



    Nu (onsdag) så undersökte jag hur det stod till där nere. Och jag ser att jag har en knöl stor som en vindruva på vänster sida om min slidöppning. Jag har inga problem att gå eller sitta. Den gör inte ont (bara när jag trycker på den). Det är ingen färgskillnad på knölen. Knölen är ganska hård.

    Har för övrigt inte legat med min pojkvän på ca. 1 vecka, eftersom han bor i ett annat land.


    Vad kan det vara?


     
  • Svar på tråden Knöl vid slidöppning
  • Anonym (20år)
    Fia 28 skrev 2018-09-26 13:14:42 följande:

    En böld?


    Vad ska jag göra om det är en böld?


    Jag är rädd för sjukvården, och senaste gången jag hade problem med mitt underliv (inte samma problem) så fick jag ingen hjälp...

  • Anonym (20år)
    EpicNurse skrev 2018-09-26 13:15:15 följande:

    Bartholonit!

    Googla det! Och uppsök gynekolog.


    Jag Googlade och läste lite om det. Är det vanligt att man måste göra en operation?! 
  • EpicNurse
    Anonym (20år) skrev 2018-09-26 13:21:09 följande:

    Jag Googlade och läste lite om det. Är det vanligt att man måste göra en operation?! 


    Nej det är vanligare att dom spricker och tömmer sig, går tillbaka av sig själv, eller att man öppnar ett litet hål i lokalbedövning.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (bonus)

    Ja, om den sitter djupt, känns inkapslad så säger jag också Bartholonit.
    Jag har haft det till och från i 15 år. Första gången gick jag med den tills den var stor som en golfboll innan de opererade. Men att tömma den räcker inte alltid, för de kommer ofta igen. Som jag förstått det så är det en körtel som är ansvarig för lubrikationen i slidan, och om man blir väldigt upphetsad eller har mycket/hård sex så blir den tillfälligt större/ömmare. Har du tur sjunker den sedan tillbaka av sig själv, i alla fall lite grand. Min är alltid ungefär som en halv vindruva nuförtiden, och den gör inte ont, den bara spänner lite då och då.

  • Anonym (20år)
    Anonym (bonus) skrev 2018-09-26 13:46:33 följande:

    Ja, om den sitter djupt, känns inkapslad så säger jag också Bartholonit.
    Jag har haft det till och från i 15 år. Första gången gick jag med den tills den var stor som en golfboll innan de opererade. Men att tömma den räcker inte alltid, för de kommer ofta igen. Som jag förstått det så är det en körtel som är ansvarig för lubrikationen i slidan, och om man blir väldigt upphetsad eller har mycket/hård sex så blir den tillfälligt större/ömmare. Har du tur sjunker den sedan tillbaka av sig själv, i alla fall lite grand. Min är alltid ungefär som en halv vindruva nuförtiden, och den gör inte ont, den bara spänner lite då och då.


    Har du gjort operationen / snittet för att tömma på var någon gång? isf: gjorde det ont? Var det obehagligt? 

    Du säger att din är alltid som en halv vindruva nu för tiden, så du låter den vara kvar?

    (Ursäkta för många frågor, men är lite orolig över att måsta hamna på op-bordet igen p.g.a. en läskig op jag gjorde nör 2 år sen)
  • Anonym (bonus)
    Anonym (20år) skrev 2018-09-26 13:57:45 följande:
    Har du gjort operationen / snittet för att tömma på var någon gång? isf: gjorde det ont? Var det obehagligt? 

    Du säger att din är alltid som en halv vindruva nu för tiden, så du låter den vara kvar?

    (Ursäkta för många frågor, men är lite orolig över att måsta hamna på op-bordet igen p.g.a. en läskig op jag gjorde nör 2 år sen)
    Ja, precis. Men eftersom min var så stor så sövde de mig, så jag kände ingenting. De tömmer inte bara, utan om den är riktigt stor så syr de liksom ner sidorna så att den inte ska fyllas lätt igen. Men ungefär 50% kommer tillbaka ändå.

    Det gjorde inte speciellt ont efteråt, och jag hade bara ett par stygn som löste upp sig av sig själva efter ett par veckor. Men operationens resultat varade bara i ett par år, så jag lever med en liten sådan sedan dess.
  • Anonym (bonus)

    Glömde säga: Det är inte var inne i den! Det är inte en infektion du har, utan det är typ slidslem/blod/plasma.

  • EpicNurse
    Anonym (bonus) skrev 2018-09-26 14:24:38 följande:

    Glömde säga: Det är inte var inne i den! Det är inte en infektion du har, utan det är typ slidslem/blod/plasma.


    Jo det kan absolut vara var i den. Oftast är det dock en vätskefylld cystkapsel.

    I vissa fall har det dock organiserat sig och blivit flera avgränsningar och rum i bölden.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (bonus)
    EpicNurse skrev 2018-09-26 14:45:58 följande:
    Jo det kan absolut vara var i den. Oftast är det dock en vätskefylld cystkapsel.

    I vissa fall har det dock organiserat sig och blivit flera avgränsningar och rum i bölden.
    Ok, då kanske jag missförstod min läkare, eller minns fel. Det var länge sedan nu.
  • Anonym (20år)
    Anonym (bonus) skrev 2018-09-26 14:22:38 följande:
    Ja, precis. Men eftersom min var så stor så sövde de mig, så jag kände ingenting. De tömmer inte bara, utan om den är riktigt stor så syr de liksom ner sidorna så att den inte ska fyllas lätt igen. Men ungefär 50% kommer tillbaka ändå.

    Det gjorde inte speciellt ont efteråt, och jag hade bara ett par stygn som löste upp sig av sig själva efter ett par veckor. Men operationens resultat varade bara i ett par år, så jag lever med en liten sådan sedan dess.
    Okej, nu vart det lite klare! 

    Hur lång tid tog det innan det blev "som vanligt" där nere? Kunde du kissa / gå / sitta / ha sex utan problem?
  • Anonym (bonus)

    Oj, så illa kändes det aldrig. Du kan gå och kissa som vanligt direkt. Som jag minns det fick jag inte bada eller ha sex på ett par-tre veckor, för att det skulle läka. Men det var aldrig så att det gjorde speciellt ont.

Svar på tråden Knöl vid slidöppning