Carsv01 skrev 2018-09-28 17:25:05 följande:
Första dagen på sista mensen var 3e augusti. Gjorde ett gravtest den 7e september och visade då ett svagt plus (tog på eftermiddagen) dagen efter tog jag igen på morgonen och dä var det ett starkare plus. Köpte ett clearblue digital som visar veckor som jag tog ca i förgår och den visade 3+ vilket betyder att jag skulle vara i 5+ veckor vilket jag tycker är kanske lite konstigt om läkaren säger att jag bara kanske är i v 4-5. Samt så tycker jag att det är konstigt att min mens försvann så tidigt om jag nu inte är gravid mer än 4 veckor ????
Det kan stämma, digitala visar ju antal veckor sen befruktning och om den visar 3+ kan det ju gott och väl vara i vecka 4-5 nu, men även senare. Svårt att spekulera, men att gravtestet blivit starkare brukar ofta vara positivt har jag hört här på fl. Det betyder ju att hcghormonet ökar. De här två veckorna kommer nog vara de längsta du nånsin upplevt, jag har själv varit där och det är inte kul. Men just nu får du helt enkelt räkna med att du är gravid tills nånting annat sägs!