Missfallsrädlsa
I våras blev jag gravid för första gången i mitt liv men det slutade med ett väldigt traumatiserande missfall i vecka 11 (fick veta tre veckor innan att något inte stod rätt till), blev hämtad med ambulans och fick opereras på stört.
Var även med om ett dödsfall inom familjen veckan efter mitt eget missfall vilket gjorde det hela ännu värre och jag har varit sjukskriven sedan dess. Eftersom jag bara två år tidigare genomgick cellgiftsbehandlingar så är min kropp och mitt psyke väldigt skört. Vi trodde inte vi skulle blir gravida igen (det tog ett år för oss första gången) men kan ni tro jag tappade hakan när jag nu tog ett gravidtest och det visade plus bara två månader efter missfallet.
Nu har jag analyserat de senaste veckorna som varit. Jag har hunnit få en massage, jag har druckit vin och jag har gjort Sat Kriya (en andningsövning som gravida avrådes att göra). Jag är rädd att jag redan förorsakat det här "fostret". Jag känner att jag inte vågar dricka kaffe och funderar mycket på hur jag ska orka ännu ett missfall (tar liksom för givet).
Så sorgligt när man ska glädjas och känna framtidstro. Men så mycket skit har drabbat mig på kort tid vilket har tagit ifrån mig mycket livsglädje. Hur har ni gjort för att undvika denna stress och oro när ni blivit gravida efter ett/flera missfall?