Pojke uppfostrad till transvestit?
Fast så som jag ser det är det inte att uppfostra till transvestit utifrån det jag kan läsa i ts. Uppfostran tänker jag handlar om att ge riktlinjer för barnet att förhålla sig till, vara tydlig med vad man förväntar sig av barnet, vägleda till självsäkerhet osv. Inte att tillmötesgå uttryckta behov hos barnet, det är hur rent föräldraskap och det borde man kunna förvänta sig hos föräldrar. Om man anser att barnet ska uppfostras till att inte bli transvestit är föräldrarnas agerande snarare brist på uppfostran.
Jag tror att detta barn mår allra bäst av att få dessa behov tillfredsställda, med eller utan mobbing i skolan. Det är ett faktum att barn som inte faller inom normen blir mobbade, men det är också ett faktum att detta barn med stor sannolikhet hade blivit mobbat även utan sina tillagda attribut, barnet kommer aldrig att passa in i samhället som samhället är format nu ändå. Det bästa resurser föräldrarna kan ge barnet är acceptans och kärlek för den barnet uttrycker sig vara. Det ger barnet självsäkerhet att förhoppningsvis hantera samhällets krav och förväntningar på ett adekvat sätt. Forskningen säger att självmordstatestiken är skyhög bland hbtq-personer och kanske främst hos trans-personer. Över 50 % uppger att de försökt ta sina liv senaste året. Ett tillåtande samhällsklimat skulle troligtvis vara en bidragande faktor till bättre psykiskt hälsa hos dessa utsatta grupper. Tror ni förnekelsen och bristen på acceptans i hemmet får barnet att bli ?normal?? Nej sannerligen inte. Om barnet inte är en transperson utan bara har en fas så växer barnet ur den, det behöver inte föräldrarna hjälpa till med. Tyvärr är det inte behjärtansvärt att undvika mobbing, det är endast en bidragande orsaka till mobbing att försöka få sina egna barn att passa in. Säger man till ett barn att den ska vara på ett visst sätt för att passa in, förväntar sig barnet att andra också ska vara på det sättet och är sannolikt en av se som sedan utsätter andra för mobbing. Så i stället för att försöka få folk att rätta sig i ledet och uppfostra sina barn så, så kanske man ska försöka uppfostra till att inte mobba och lära sina barn att alla är olika.