Pojke uppfostrad till transvestit?
Hej
Min sambo har en systerson i 9års ålder (vi kallar honom Erik) som sedan tidig ålder Blev förtjust i filmen ?frost? han var då runt 4-5 år och var som vilken liten pojke somhelst men känslig & intelligent. Han fick ögonen för prinsessan Elsa i filmen. Vem har inte som liten pojke haft kvinnliga karaktärer som man gillar? Jag gillade Mulan.. Däremot börjades det spexas och klä ut sig vilket heller inte är så konstigt. Den stora förändringen kom när Erik började önska sig klänningar och peruker till födelsedagar. Sagt som gjort uppmuntrades detta av mamman / morföräldrar. Allt Erik fick på sin 6årsdag var Allt som hade med Elsa att göra.. klänningar,peruker,klackskor, glitter. Jag tyckte det var konstigt men min sambo trodde bara Erik hade en fas av spex. Nåväl det hela utvecklades till mer och mer av den varan.
7:e födelsedagen (träffas inte så ofta) då öppnar Erik dörren i tajts/kjol och smink. Rummet han har är nu rosa med smink/nagellack och allt vad töser har i den åldern. Tydligen går pojken så till skolan och offentligt utomhus.. jag frågar än en gång min sambo lite försiktigt om inte lille Erik identifierar sig som en tjej? Min sambo tror bara att Erik gillar spex återigen & ibland kommer disskutionen upp att varför inte föräldrarna reagerar?
Jag såg nyligen semesterbilder på Erik där han offentligt badade i bikini samt gick klädd i röd kjol med kort röd magtröja..pojken är uppfostrad till fullfjädrad transvestit helt omdömeslöst
Jag tycker man får vara den man vill OM man är mogen nog. En förälders vägledning där föräldrarna vet bäst är ovärderlig. Det är enligt mitt tycke en fruktansvärt handling att Uppmuntra en liten 6årig pojk till att bli en liten transvestit genom att köpa klänningar smink och allt vad det innebär till vardagen.
Mina frågeställningar nedan..
*När är det egentligen dags att säga nej till uppmuntrandet av att låta söner växa upp helt utan tyglar med att vara precis hur de vill?
* Hur kan man på ett pedagogiskt sett Vägleda?
(Jag är inget emot transvestiter)