• Anonym (——————————)

    I förrgår blev jag grovt misshandlad

    I lördags natt blev jag följd hem av en kompis. Han och jag stod i köket hemma hos mig och skulle säga hejdå. Han hade alltså bara följt mig hem och vi stod i ytterkläder. I samma veva kommer min sambo hem. Han tar då tag i min kompis och slänger ut honom ut lägenheten. Vill även tillägga att jag visste att min sambo skulle komma hem och inte hade något som helst att dölja, inte heller skulle jag någonsin tro att det skulle få sådana fruktansvaärda konsekvenser. När han hade slängt ut honom springer han mot mig, tar tag i mig och slänger mig mot toandörren två meter bort. Jag spräcker huvudet av dörrhandtaget och ligger på golvet. Därifrån tar han tag i mitt hår och sliter in mig i köket. Jag ligger på golvet och han slår mig i ansiktet ett flertal ggr samt sparkar mig på kroppen. Jag ställer mig upp och ser blodet vid toalettdörren och börjar gråta. Då kommer han igen slänger runt alla stolar och köksbordet som han även får över sig. Han slänger blomkrukan mot mig och jag duckar. Känner lukten av jorden. Han sätter sig över mig och slår mig flera ggr i ansiktet. Jag kan inte skilja på om det är en öppen eller knuten hand. Det gjorde så fruktansvärt ont! Därefter tar han strypgrepp på mig och jag tror bokstavligen att jag kommer dö. Sen hör jag honom säga att jag ska ut. Han drar mig i håret hela vägen till ytterdörren. Öppnar den och slänger mig framlänges ner för trappan. Min enda tanke är att skydda huvudet. När jag ligger nedanför den första trappan ringer jag till min mamma. Jag ber henne komma och hämta mig. Då kommer han igen och slår mig i ansiktet och sparkar mig trots att jag ligger i fosterställning och försöker skydda mig. Min mamma i andra luren skriker. Han tar tag mig i håret och drar ner mig för den andra trappen. Drar mig till entrédörren och slänger ut mig på gatan. Utan skor och jacka. Min mamma är kvar i mobilen och ber mig att ta en taxi. Då får tre killar på andra sidan gatan syn på mig och vill hjälpa mig. De kör mig till min mamma. Där ringer jag polisen och de kommer och förhör mig snabbt. Sen körde ambulansen mig till akuten där jag fick röntgas, sys i huvudet och fick dokumenterat alla skador på kroppen.

    Han sitter anhållen och polisen ger mig ingen info på när han kommer ut. Någon här som kan ge mig info på hur det funkar när man sitter anhållen?

    Jag har begärt kontaktförbud och får det förhoppningsvis idag.

    Saken är att vi har en gemensam lägenhet och det jag nu undrar är hur det kommer bli med det. Jag frågade polisen men de har ingen möjlighet att hjälpa oss utan jag får ta kontakt med socialen. Kanske är det någon här som vet?

    Och sen vore jag tacksam för alla råd jag kan få. Det är fruktansvärt att ta mig igenom detta!

  • Svar på tråden I förrgår blev jag grovt misshandlad
  • Anonya

    Fy, vad jobbigt. Har det varit misshandel förut också? Antar att det inte varit en lugn och bra relation på alla vis som plötsligt leder till så där grovt våld. Oberoende mycket bra att du polisanmält, ansökt om kontaktförbud och ska separera. 


    Prata med en kvinnojour är även mitt råd. De känner till hur allt praktiskt funkar och kan stöda kring det psykiska också med alla känslor, den traumatiska upplevelsen med mera. 


    Hoppas du får bra hjälp! *kram*

  • Anonym (Milda)

    Herregud vilket as. Håller tummarna för att du får all hjälp och stöd du behöver och aldrig återvänder till det aset. Det är jobbigt just nu och ett tag framöver men du kommer att må bättre så småningom när du kan lämna detta ovärdiga exemplet till kille bakom dig.

  • Överste Senap

    Vilket svin! Har du kontaktat en kvinnojour för att få stöd?

    Det borde vara steg ett för anmälan verkar du redan gjort. (Kudos)

  • Anonym (Herre gud!)

    Fyran! Vad hemskt! Kvinnojouren och socialen! Sätt dig i säkerhet! Byt bort lägenheten så du får en annan bostad! Var med din mamma istället för i lägenheten, ta dina saker därifrån så du aldrig behöver möta honom igen. Hoppas han hålls inlåst! Vad hemskt du utsatts för!

  • Anonym (kvinnojouren)

    Åh herregud så hemskt! Jag förstår inte hur någon kan göra så mot en annan människa, och allra minst så mot någon som man borde älska och skydda mer än alla andra. Men jag vet ju att du tyvärr inte är ensam om att bli misshandlad av en partner. 
    Starkt av dig att ha kommit så långt som du har gjort. Och vad du än gör - stå fast vid din anmälan och ta aldrig, aldrig tillbaka honom!!!! Du är värd så mycket mer. 

    I övrigt tycker jag du ska ringa kvinnojouren, som flera andra redan har föreslagit. De har erfarenhet av sådana här situationer och kan ge dig råd om hur du bör agera och förhoppningsvis även hjälpa till med sådant som bostad. (Om det inte är säkert eller på andra sätt möjligt att du bor hos din mamma eller annan släkting/vän.) 

    Ja, och så vill jag bara säga att jag känner med dig. Det du har varit med om borde ingen få erfara. Jag hoppas han får ett långt straff och aldrig mera får chansen att göra så här mot någon enda människa! 

    All styrka till dig! 

  • ragnvaldigur

    Gjorde ont att läsa detta fruktansvärda.

    Hoppas de låser in aset. Förstår inte hur man kan misshandla en människa så här, speciellt inte en tjej!

    Hoppas du repar dig och att du snart mår bra igen. Styrkekram till dig

  • Anonym (metoo)
    Anonya skrev 2018-10-01 13:10:49 följande:
    Fy, vad jobbigt. Har det varit misshandel förut också? Antar att det inte varit en lugn och bra relation på alla vis som plötsligt leder till så där grovt våld. Oberoende mycket bra att du polisanmält, ansökt om kontaktförbud och ska separera.  Prata med en kvinnojour är även mitt råd. De känner till hur allt praktiskt funkar och kan stöda kring det psykiska också med alla känslor, den traumatiska upplevelsen med mera.  Hoppas du får bra hjälp! *kram*

    Jag har varit med om liknande, men blev inte lika grovt misshandlad. Dock slagen och utslängd mitt i natten, för att jag kom hem "för sent" och han trodde att jag hade varit otrogen. Vi hade en stormig relation, men han hade aldrig höjt handen mot mig tidigare. Så det kan hända ändå. Naturligtvis gjorde jag slut omgående, men jag polisanmälde aldrig. Borde kanske, men orkade inte. Ville bara gå vidare.
  • Anonym (A)
    ragnvaldigur skrev 2018-10-02 20:15:59 följande:
    Gjorde ont att läsa detta fruktansvärda.
    Hoppas de låser in aset. Förstår inte hur man kan misshandla en människa så här, speciellt inte en tjej!
    Hoppas du repar dig och att du snart mår bra igen. Styrkekram till dig
    Håller med
  • Johannako

    Gjorde ont att läsa det du varit utsatt för, och kan inte ge dig något annat råd än som redan kommit upp om att kontakta kvinnojourer. 

    Men jag ville bara säga att det är starkt av dig att du anmält och hoppas verkligen att det här kommer leda till att han blir dömd, och att du kommer ifrån det. 

Svar på tråden I förrgår blev jag grovt misshandlad